یك چشم پزشك اظهار كرد: التهاب لبه پلک یا به اصطلاح «گل مژه» یکی از عوارض شایع چشمی در کشور است که می‌تواند عوارض دیگری همچون حساسیت و عفونت را ایجاد کند. بنابراین مراقبت از این عارضه و معاینه توسط چشم پزشک ضروری است.

دکتر علیرضا رمضانی در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: برخی بیماری‌های چشمی به خصوص التهابات لبه پلک چشم می‌تواند منجر به حساس شدن چشم نسبت به نور شده و مشکل ساز باشد و یا عفونت‌هایی كه در لبه پلک ایجاد کرده منجر به شوره زدن پلک و در نهایت خستگی زودرس چشم و ایجاد حالت سوزش در آن شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نیز می‌توانند عوارض و علائمی مانند التهابات چشمی داشته باشند و فرد طی آن در نور زیاد دید کمتری داشته باشد؛ افزود: بعضی بیماری‌های ژنتیکی یا زمینه‌ای نیز می‌توانند خود عاملی موثر بر ایجاد بیماری‌های التهابی چشم بوده و یا ایجاد کننده آنها باشند.

دکتر رمضانی در پایان تاكید كرد: در بیماران مبتلا به التهابات چشمی، شست و شوی چشم به خصوص مژه‌ها، مراجعه به پزشک و استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی جهت تسکین و بهبود بیماری توصیه می‌شود؛ چرا که عدم رسیدگی به آن موجب شوره زیاد در چشم و در نتیجه عفونت‌های چشمی خطرناک می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha