عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ارایه آمار و اطلاعات دقیق در خصوص آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه ها، گفت: بدون اطلاعات دقیق نمی توان دربحث مبارزه با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و سیاستگذاری داشت. دستگاه‌ها ذی‌ربط اطلاعات صحیحی از آسیب های اجتماعی ارایه نمی‌دهند.

۱۶ وزارتخانه مستقیم و غیرمستقیم درگیر آسیب‌های اجتماعی/ عملکرد دستگاه‌ها قابل قبول نیست

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ارایه آمار و اطلاعات دقیق در خصوص آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه ها، گفت: بدون اطلاعات دقیق نمی توان دربحث مبارزه با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و سیاستگذاری داشت. دستگاه‌ها ذی‌ربط اطلاعات صحیحی از آسیب های اجتماعی ارایه نمی‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری ، درخصوص ضرورت ارایه گزارش نهادها و دستگاه های مربوطه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: به طور حتم گزارش دستگاه‌ها در زمینه آمار و ارقام آسیب‌های اجتماعی باید صحیح بوده و از دقت لازم برخوردار باشد، ضمن اینکه دستگاه‌ها باید درباره از اقدامات انجام شده در مبارزه با آسیب های اجتماعی گزارش عملکرد دهند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ارایه اطلاعات و آمار صحیح آسیب‌های اجتماعی در گزارش ها، افزود: به هر میزان که آمار دقیق در گزارش ها ارایه شود به همان اندازه می توان در خصوص آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق تر و قابل قبول‌تری کرد؛ بنابراین برای داشتن یک برنامه راهبردی و درست در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیاز به اطلاعات دقیق براساس واقعیت های موجود جامعه داریم.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط آمار واطلاعات صحیحی از آسیب های اجتماعی ارایه نمی دهند، گفت: متاسفانه آمارهای مطرح شده از سوی دستگاه ها شفاف نیست، البته دراین دوره از مجلس نمایندگان قصد دارند که به بحث آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر و بیکاری ورود جدی تری کنند؛ زیرا این دو معضل تهدیدکننده امنیت جامعه، خانواده ، اقتصاد و فرهنگ است.

خضری با اشاره به اینکه وزارتخانه های کشور و کار باید با سرعت عمل بیشتری موضوع آسیب های اجتماعی را پیگیری کنند، افزود: درمجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون اجتماعی که درراس پیگیری آسیب های اجتماعی قرار دارد باید به این موضوع بیش از گذشته بپردازد، همچنین قوای سه گانه نیز به دلیل اهمیت موضوع باید پییگری و مقابله با آسیب های اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه 16 وزارتخانه مستقیم و غیرمستقیم در بحث آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند، تصریح کرد: البته دربحث مبارزه با آسیب های اجتماعی شاید بهتر باشد که قوانین جدیدی در برخی بخش ها مصوب شود، بنابراین دولت یا شورای شهر از طریق شورای عالی استان ها می توانند لایحه ای را برای تصویب قانون جدید متناسب با آسیب های جدید جامعه به مجلس ارایه دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متولی مبارزه با آسیب های اجتماعی باید مشخص شود، گفت: دولت درخصوص هرگونه اقدام در جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی باید  به مجلس لایحه ارایه کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha