دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 195514

فشار خون بالا یك وضعیت پزشكی است كه می ‌تواند در اثر استرس بیش از حد، چاقی، مصرف بالای نمك، دیابت و غیره ایجاد شود.

8 گزینه غذایی موثر برای کاهش طبیعی فشار خون

سلامت نیوز:  فشار خون بالا یك وضعیت پزشكی است كه می ‌تواند در اثر استرس بیش از حد، چاقی، مصرف بالای نمك، دیابت و غیره ایجاد شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،احتمال بروز بیماری ‌های قلبی عروقی، مانند سكته قلبی، نارسایی قلبی و اختلالات كلیه با داشتن فشار خون بالا افزایش می ‌یابد.

در اینجا به 8 ماده غذایی كه در پایین آمدن فشار خون موثرند، اشاره شده است:

کشمش: محققان مرکز تحقیقات متابولیک لوئیزویل می گویند خوردن کشمش سه بار در روز می تواند فشار خون را در حد طبیعی نگاه دارد. به گفته این محققان، اگر یک انتخاب بین خوردن کشمش و دیگر تنقلات مانند شکلات ها دارید، حداقل برای پایین آوردن فشار خون، کشمش را انتخاب کنید.

کیوی: خوردن سه کیوی در روز با کاهش فشار خون مرتبط است. به طوری که میزان فشار خون سیستولیک کسانی که کیوی می خورند نسبت به سایرین، پایین تر است. کیوی سرشار از لوتئین؛ نوعی آنتی اکسیدان است که خاصیت پایین آورنده فشار خون دارد.

شیر بدون چربی: شیر فاقد چربی اگر در رژیم غذایی روزانه باشد یکی از بهترین گزینه ‌ها برای کاهش فشار خون است. شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین دی است که کمبود آن منجر به فشار خون می‌ شود. برای نتیجه موثرتر بهتر است همیشه شیر گرم بنوشید. باید مطمئن باشید شیر فاقد چربی باشد، چرا که چربی منجر به افزایش فشار خون می ‌شود.

نخود فرنگی، موز و سایر مواد غنی از پتاسیم: کاهش فشار خون علاوه بر استفاده از مکمل های پتاسیم با مصرف مواد حاوی پتاسیم نیز امکان پذیر است. پژوهشگران دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن دریافتند کسانی که پتاسیم را از مواد طبیعی دارای این ماده (مانند موز، نخودفرنگی و کشمش) دریافت می کنند، کاهش فشار خون مشابه ای را مانند آن ها که فقط از مکمل های پتاسیم استفاده می کنند، تجربه خواهند کرد.

گوجه‌فرنگی:حاوی مقادیر فراوانی لیكوپن است. این آنتی ‌اكسیدان به‌طور قابل توجهی فشار خون را كاهش می ‌دهد.

هندوانه: هندوانه شامل موادی مانند فیبر، لیکوپنز، ویتامین آ و پتاسیم نیز است. اسید آمینه یافت شده در هندوانه باعث پایین آمدن فشار خون می شود. این اسید آمینه سیترولین/آرگینین نامیده می شود.

شکلات: شکلات با شاخص توده بدنی پایین مرتبط است و می تواند برای افراد با فشار خون بالا مفید باشد. فلاونولی که در شکلات یافت می شود به اتساع رگ های خونی کمک کرده و خود باعث پایین آمدن فشار خون می شود. فلاونول باعث افزایش اکسید نیتریک اندوتلیال شده که همین امر به پایین آمدن فشار خون کمک می کند.

فلفل تند: کپسایسین (ماده ای که باعث تندی فلفل ها است) می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

منبع:huffingtonpost

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha