دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 195531

سردردهای متوالی و مکرر، از جمله دردهای شایعی است که می‌تواند انجام امور روزانه را مختل کند. با این وجود بسیار دیده می‌شود که افراد در هنگام بروز چنین دردهایی به خوددرمانی می‌پردازند.

سردردهای ناشی از چشم ها را بشناسیم

سلامت نیوز: سردردهای متوالی و مکرر، از جمله دردهای شایعی است که می‌تواند انجام امور روزانه را مختل کند. با این وجود بسیار دیده می‌شود که افراد در هنگام بروز چنین دردهایی به خوددرمانی می‌پردازند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، البته گاهی هم انگشت اتهام به سوی چشم‌ها نشانه می‌رود ‌و فرد برای رهایی از سردرد، روانه چشم پزشکی می‌شود تا با معاینه و کنترل شماره چشم و عینک از درد رهایی یابد. اما آیا عیوب‌ انکساری و مشکلات چشمی می‌توانند باعث بروز سردرد شوند؟


دکتر امید صالح‌پور در این باره می‌گوید: برخی از بیماری‌های چشمی می‌توانند باعث بروز سردرد شوند. در این میان دو بیماری چشمی عمدتاً به سردرد منجر می‌شود: آستیگماتیسم  و انحراف مخفی چشم‌ها.


این چشم‌پزشک با اشاره به  مشخصه سردردهایی با منشأ چشمی،‌ می‌افزاید: احساس درد در اطراف چشم در ناحیه پیشانی و شقیقه‌ها از مشخصه‌های این سردردها است.


همچنین اگر سردردی با انجام کارهای چشمی نظیر کار با کامپیوتر، مطالعه یا تماشای تلویزیون آغاز شود و با استراحت کاهش یابد، می‌تواند به دلیل ابتلا به عیوب انکساری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha