سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 195669

مهندس منوچهر فلاحی اظهار داشت: صاحبان حیوانات قاچاق اکثر اوقات بعد از مدتی حیوانات گرفته شده را به صورت نامطلوب در طبیعت رها کرده و زندگی آن ها را به خطر می اندازند.

قاچاق وحوش ، مهمترین تهدید برای حیات وحش

سلامت نیوز:مهندس منوچهر فلاحی  اظهار داشت: صاحبان حیوانات قاچاق اکثر اوقات بعد از مدتی حیوانات گرفته شده را به صورت نامطلوب در طبیعت رها کرده و زندگی آن ها را به خطر می اندازند.
برنامه "گفت و گوی اجتماعی" با موضوع چالش های حفاظت ازحیات وحش ایران با حضور مهندس هومن جوکار (مدیر ملی پروژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی) و مهندس منوچهر فلاحی (معاون یگان ویژه حفاظت از محیط زیست) از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.
در این برنامه مهندس هومن جوکار با اشاره به از دست رفتن زیستگاه های طبیعی و شکار در کشور، گفت: فراهم نبودن امکانات و بودجه کافی برای رفع مشکلات محیط زیست یکی از بزرگترین آسیب های زیست محیطی در کشور به حساب می آید.
وی همچنین در خصوص جزیره ای شدن زیستگاه های حیات وحش در ایران اظهار داشت: یکی از دلایل جزیره ای شدن زیستگاه های حیات وحش تاسیس جاده است، در حالی که جاده سازی همواره توسعه و پیشرفت را به همراه دارد.
مدیر ملی پروژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی در همین باره ادامه داد: خوشبختانه سازمان حفاظت از محیط زیست به هیچ عنوان اجازه ی جاده سازی در مناطق زیستی حیات وحش را صادر نمی کند.
در بخش دیگر برنامه گفت وگوی اجتماعی از رادیو گفت وگو ،مهندس منوچهر فلاحی با اشاره به تهدیدهای قاچاق در کشور گفت: یکی از مشکلاتی که حیات وحش و محیط زیست ایران را مورد تهدید قرار می دهد، قاچاق است.
وی در خصوص قاچاق حیات وحش در کشور اظهار داشت: متاسفانه امروزه در مرزهای شرقی کشور، انواع پرندگان زینتی مورد قاچاق قرار می گیرند، همچنین در شمال شرق کشور اکثر خزندگان به صورت غیر قانونی از کشور خارج می شوند.
معاون یگان ویژه حفاظت از محیط زیست در خصوص سرنوشت حیوانات قاچاق شده عنوان کرد: صاحبان حیوانات قاچاق اکثر اوقات بعد از مدتی حیوانات گرفته شده را به صورت نامطلوب در طبیعت رها کرده و زندگی آن ها را به خطر می اندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha