به گفته محققان، نوشیدن آب به جای نوشابه های رژیمی به افراد دیابتی در کاهش وزن کمک می کند.

افراد دیابتی برای کاهش وزن آب بنوشند

سلامت نیوز:به گفته محققان، نوشیدن آب به جای نوشابه های رژیمی به افراد دیابتی در کاهش وزن کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اضافه وزن فرد را در معرض مشکلات جدی سلامت نظیر دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، سکته، فشارخون بالا و کلسترول بالا قرار می دهد. طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، کاهش ۴ تا ۷ کیلو از وزن می تواند تفاوت فاحشی در افزایش طول عمر ایجاد کند.

به توصیه محققان، بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ می توانند با مصرف آب به جای نوشیدنی های رژیمی از وزن خود بکاهند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که به سوی مصرف آب تغییر رویه داده و نوشیدن نوشابه های رژیمی را متوقف کرده اند شاهد کاهش در وزن و شاخص توده بدنی خود بودند. همچنین بهبود قابل توجهی در سطح قند خون و حساسیت انسولین آنها مشاهده شد.

محققان در این مطالعه، گروهی متشکل از ۸۱ زن چاق و دارای اضافه وزن را که همگی مبتلا به دیابت نوع۲ بودند و در برنامه ۲۴ هفته ای کاهش وزن شرکت کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند.

محققان از این زنان خواستند در طول مدت مطالعه یا آب را جایگزین نوشیدنی رژیمی کنند یا به نوشیدن نوشابه های رژیمی به صورت ۵ بار در هفته بعد از وعده ناهار ادامه دهند.

در این مطالعه مشخص شد عوامل پرخطر سلامت مخصوصا برای زنان، با مصرف نوشابه های رژیمی مرتبط است. در مطالعات قبلی محققان دریافته اند مصرف نوشابه های قندی و رژیمی هم موجب افزایش ریسک افسردگی در زنان می شود و هم بر قدرت باروری آنان تاثیر می گذارد.

  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha