عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، هدف اصلی طراحان دوره کمک پرستاری را، حذف رشته بهیاری دانست.

طراحان دوره کمک پرستاری به دنبال حذف رشته بهیاری هستند

سلامت نیوز:عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، هدف اصلی طراحان دوره کمک پرستاری را، حذف رشته بهیاری دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، دعیر بوعذار، رسته بهیاری را به عنوان رسته ای رسمی در چارت قانون خدمات درمانی دانست و گفت: بهیاران و کمک بهیاران از رسته های رسمی مورد تایید وزارت بهداشت در گذشته بوده و در قانون مدیریت خدمات کشوری دارای جایگاه رسمی هستند و در واقع این افراد کمک پرستار در قانون استخدام کشوری تعریفی ندارند.

به گزارش  نظام پرستاری،وی، از بهیاران به عنوان افراد کارآمد با سابقه پیشینه درخشان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله بهیاران از مهمترین نیروهای رسته بهداشت و درمان بودند که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند، حذف این چنین افرادی از نظام سلامت در واقع نادیده انگاشتن تاریخ درخشان این خدمات است.

عضو بهیار شورای عالی نظام پرستاری کشور در ادامه به گفته های برخی مسئولین معاونت پرستاری و پیشکسوت نمایان جامعه پرستاری در تایید حضور عنوان مجعول کمک پرستار (بهیاریک ساله) در همدان اشاره کرد و گفت: من به عنوان منتخب بهیاران عضو شورای عالی از طرف تمام بهیاران کشور اعلام می کنم این چنین دوره ای با شرح وظایف ۳۰ مورد قبول بهیاران و پرستاران کشور نیست و نیت برگزارکنندگان وترغیب کنندگان این دوره عنوان در واقع منافع مالی و حذف پرستاری علمی و آکادمیک از کشور است.

وی از جهاد دانشگاهی و شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت به عنوان اصلی ترین مراکز تربیت این افراد گلایه کرد و افزود: نهادهایی که در حوزه سلامت کشور و پرستاری تاثیر گذارند و در کار آموزش ورود کرده اند باید در قدم اول سلامت مردم و جامعه را مد نظر قرار دهند و سپس منافع شخصی و درآمدزایی را پیشه خود کنند.

بوعذار با اشاره به وضعیت متزلزل تعامل بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، گفت: در این دو ماه تعامل سازمان نظام پرستاری تمام راه های ممکن را طی کرده است اما متاسفانه نتیجه عملی که قابل ارائه به پرستاران باشد را دریافت نکرده است. 

وی در ادامه با اشاره به نظر سنجی چندی پیش سازمان نظام پرستاری مبنی بر نارضایتی ۹۸ درصد جامعه پرستاری از عملکرد وزارت در حوزه پرستاری گفت: این نظر سنجی به خوبی نشان داد که عملکرد وزارت بهداشت در راستای تامین خواسته های جامعه پرستاری نیست و پرستاران به عنوان بدنه وزارت بهداشت و اصلی ترین گروه ارائه دهنده خدمت در حوزه سلامت از عملکرد بالاترین مقام اجرایی وزارت ناراضی هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور افزود: جامعه پرستاری امروز بشدت بدنبال بر داشت قدم های اجرایی است و حرف و حدیث تعامل در صورتی مورد قبول پرستاران است که در ادامه آن تعامل به نتیجه اجرایی برسد.

وی، قدم های معاونت پرستاری در بحث تعامل با سازمان نظام پرستاری را درحد حرف دانست و گفت: هیچ قدم اجرایی قابل طرح درمعاونت پرستاری در وزارت به چشم نمی خورد و پرستاران همانطور که دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد خواستار استعفای وزیر بهداشت و درمان هستند. 

بوعذار با اشاره به قانون کهنه وخاک خورده تعرفه گذاری در بایگانی وزارت بهداشت، گفت: بودجه قانون تعرفه گذاری باید در برنامه و بودجه وزارت بهداشت به مجلس اعلام می شد که متاسفانه چنین اراده ای امروز در وزارت به چشم نمی خورد و تعامل بین وزارت بهداشت و پرستاری با توجه به تفکر پزشک سالاری حاکم بر این وزارتخانه هرگز اجرایی نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha