یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 196104

یک متخصص طب سنتی گفت: برخی دمنوش‌های گیاهی نقش موثری در کاهش و کنترل چربی خون بالا دارند.

با این گیاهان چربی خون خود را پایین بیاورید

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: برخی دمنوش‌های گیاهی نقش موثری در کاهش و کنترل چربی خون بالا دارند.


به گزارش سلامت نیوز، وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چربی خون بالا و مراقبت‌های تغذیه‌ای اظهار داشت: کلسترول یا به زبان عامه چربی خون بالا در حقیقت از رژیم‌های غذایی نامناسب ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل مشغله کاری، بسیاری از افراد جامعه به مصرف غذاهای فوری مثل فست فودها روی آورده و از طرفی دچار کم تحرکی شده‌اند که عوامل اصلی بروز چاقی و افزایش کلسترول در سطح جامعه است.

اسماعیلی بیان کرد: به عنوان یک متخصص طب سنتی بهترین روش برای کاهش چربی خون در افراد را در تغییر رژیم غذایی و گنجاندن حرکات ورزشی در برنامه روزانه افراد می‌دانم.

وی دراین‌باره افزود: استفاده از محصولات ارگانیک، میوه و سبزیجات تازه مانند کاهو، اسفناج و کدو، ماهی و غذاهای دریایی راهکارهایی ساده برای کاهش کلسترول خون هستند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: پرهیز از غذاهای آماده و کنسروی، کاهش مصرف برنج و گوشت قرمز حاوی چربی می‌تواند نقش موثری در بهبود این بیماری داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه متخصصان طب سنتی توصیه بر استفاده مداوم سیر و سماق در تمام وعده‌های اصلی غذایی دارند، افزود: سیر خواص شگفت‌انگیزی داشته و در طب سنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همچنین مبتلایان به چربی خون نباید از مصرف گیاهانی مانند برگ نعناع، شوید و تخم شوید غافل شوند.

وی درباره مصرف انواع دمنوش‌ها نیز توصیه کرد: دمنوش‌هایی مانند دم کرده آویشن، دم کرده شوید همراه با یک عدد لیمو عمانی، دمنوش زنجبیل، دم کرده برگ کاسنی و عناب می‌تواند در کاهش و کنترل کلسترول خون نقش زیادی داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha