یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال پیش 8.3 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 6.7 درصد است.

مرکز آمار: تورم مهر، 6.6 درصد

سلامت نیوز:شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال پیش 8.3 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 6.7 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص کل(قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه)6.6 درصد است که نسبت به ماه پیش (6.7) کاهش یک دهم درصدی دارد.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاو خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در 12ماه منتهی به شهریورماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 7.9 درصد است که نسبت به ماه گذشته (8.3درصد)، 0.4 درصد کاهش داشته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات

این شاخص در مهرماه امسال به رقم 270.8 رسید که نسبت به ماه پیش یک درصد کاهش داشته است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد 268.4 رسید که نسبت به ماه پیش 1.1 درصد کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال پیش 8.3 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 6.7 درصد است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه پارسال 8.4 درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در 12ماه منتهی به شهریورماه نسبت به دوره مشابه پارسال 6.8 درصد است که نسبت به شهریورماه امسال بدون تغییر مانده است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات

این شاخص در مهرماه به رقم 219.9 رسید که نسبت به ماه پیش 1.4 درصد افزایش داشته است.

میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه پارسال 5.9 درصد بوده و نرخ تورم 12 ماه منتهی به مهرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته این گروه 8.4 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به شهریور ماه امسال (8.9) 0.5 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha