دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 196208

ورم پا، مچ و ساق پا یکی از مشکلات آزاردهنده است که به علل متفاوتی ایجاد می ‌شود. این ورم که گاه همراه با درد است، اگرچه بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده است، اما با راهکارهایی ساده رفع شدنی است.

روش های طبیعی درمان ورم بدن

سلامت نیوز: ورم پا، مچ و ساق پا یکی از مشکلات آزاردهنده است که به علل متفاوتی ایجاد می ‌شود. این ورم که گاه همراه با درد است، اگرچه بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده است، اما با راهکارهایی ساده رفع شدنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، دلیل اصلی ورم اندام‌ها، کم‌تحرکی است. این روزها بسیاری از ما ساعت‌ها پشت میز یا فرمان قرار داریم که همین موضوع باعث بروز این مشکل می شود. اگرچه می‌توان با انجام دادن و رعایت چند نکته این مشکل را برطرف کرد اما ازآن جا که ورم می‌تواند از علایم  یک مشکل بزرگ ‌تر باشد بهتر است قبل از هر نوع اقدامی با پزشک مشورت کنید.

پاها را بالا قرار دهید:
این کار را روزی نیم ساعت انجام دهید تا مایع اضافه در بدن که شاید باعث ورم شده است دفع شود.


مصرف آب را بالا ببرید:
نوشیدن آب، برای رفع بسیاری از بیماری ها توصیه می شود از جمله ورم پا و ساق پا. مصرف آب به‌اندازه کافی مانع از تراکم سموم در بدن و باعث حفظ سلامت بافت می‌شود.تخمین زده‌ شده است  که مردان باید حدود3 لیتر وزنان 2.2 لیتر آب در روز بنوشند.


 استفاده از نمک اپسوم:
قرار دادن پا در محلولی از آب و نمک اپسوم باعث کاهش ورم می‌شود.


 افزایش دریافتی منیزیم از طریق  رژیم غذایی :
زمانی که درباره اهمیت ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم صحبت می کنیم، در اغلب موارد، منیزیم را فراموش می‌ کنیم. این در حالی است که منیزیم در پیشگیری از التهاب و حفظ سلامت قلب و سیستم ایمنی نقش مهمی ایفا می‌کند. برای دریافت منیزیم نیاز به مصرف مکمل‌ها نیست زیرا می‌توان آن را از طریق  گوشت بدون چربی و مرغ، سبزی‌های تیره و برگ‌ دار، سبزی‌های سبز، شیر، ماست، تخم‌ مرغ، آجیل، لوبیا و غلات سبوس‌ دار نیز به دست آورد.


سرکه سیب:
سرکه سیب برای رفع تورم عالی است. مالیدن سرکه روی اندام متورم نه‌ تنها درد را کاهش می دهد بلکه مایعات اضافه را نیز جذب می کند.


به مقدار کافی ورزش کنید:
آخرین گزینه ساده ‌ترین است. هیچ‌ چیز بهتر از ورزش کردن برای رفع تراکم مایعات در بدن نیست.هر نوع حرکت  ازجمله پیاده ‌روی، دو و به‌ ویژه شنا که باعث پمپاژ خون در بدن می‌شود، گزینه مناسبی  است.


گیاهان به‌صورت دم‌کرده یا خیسانده استفاده شوند :
جعفری ، این گیاه ادرارآور حاوی ماده معدنی، ویتامین و کلروفیل است که برای سلامت بدن مفید است. این گیاه را می توان به همراه غذا یا همراه با سالاد مصرف کرد. قاصدک  [از احتباس  آب پیشگیری می‌کند] و  ژینکو[  بهبود کننده گردش خون] را می‌توان به‌صورت دم کرده مصرف کرد.

منبع:ام‌اس ان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha