مدیركل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به شعار امسال روز جهانی مبنی بر شهرنشینی و سلامت در ادامه به راه‌اندازی خانه سلامت در هر محله به عنوان رویكرد اصلی شهردار تهران اشاره كرد و افزود: در هر محله خانه سلامت پاتوقی برای افراد خبره، دانشگاهیان و مردم به شمار می‌آید.

راه‌اندازی خانه سلامت درهرمحله با هدف بحث و تبادل نظر در زمینه سلامت
به گزارش سلامت نیوز ، دكتر گلمكانی در افتتاحیه دومین كنگره بین‌المللی سردرد، نام گذاری امسال با عنوان شهرنشینی و سلامت را بهانه‌ای دانست تا كلیه مسئولان برای ارتقای سلامت شهری تلاش كنند و در ادامه اظهار كرد: سردرد می‌تواند ناشی از عوامل محیطی اجتماعی نامناسب در شهر و عواملی مانند تنش‌ها و اضطراب‌های اجتماعی، استرس‌های شغلی، آلودگی هوا، صوتی و ... ایجاد شود.

وی با بیان اینكه می‌توان با در میان گذاشتن این عوامل با شهروندان و پیشگیری از بروز آن در توانمند سازی آنان موفق باشیم، ‌گفت: باید تلاش كرد رویكرد درمان نگر را به سلامت محور تغییر داد و به عنوان یك اصل به آن نگریسته شود.

مدیركل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان اینكه شهرداری تهران، ایجاد بستر مناسب برای قرارگیری بخش‌های مختلف در كنار هم و گروه‌های علمی در كنار مردم را از وظایف خود می‌داند، یادآور شد: برای حل مشكلات سلامتی باید همه گروه‌ها اعم از گروه‌های علمی، اثرگذار برای حفظ تامین و ارتقا سلامت تلاش كنند.

دكتر گل مكانی در پایان بر ضرورت ریشه و علت یابی بروز سردردها در شهر تاكید كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha