رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در فراخوانی از جامعه پزشکی دعوت کرد در كمپین «نه به كارانه های نجومی» شرکت نمایند.

شرکت پزشكان در كمپین «نه» به كارانه های نجومی

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در فراخوانی از جامعه پزشکی دعوت کرد در كمپین «نه به كارانه های نجومی» شرکت نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی در این فراخوان آورده است: پزشكان عزیز این مرز و بوم از دیرباز مورد وثوق و اعتماد ملت بوده اند لیكن در سالهای اخیر دستهایی پلید و پشت پرده تلاش دارد تا با پیش انداختن این قشر خدوم و فداكار، ثروت و منابع عمومی متعلق به ملت را غارت و چپاول نماید و در پی این غارت تمام عیار با دستیابی به اهرم ثروت به تدریج كانون های قدرت و تصمیم گیری را نیز مصادره نماید و عملاً كشور و مردم شریف آن را به سمت آپارتاید سوق دهد. جانمایی هدفمند برخی از افراد در كانون های قدرت و تصمیم گیری از قبیل مجلس و سازمان مدیریت و سازمان های نظارتی و حتی برخی ازدواج های مرموز و معنی دار! با خانواده های ذی نفوذ و تأثیر گذار، تنها بخشی از این سناریوی خطرناك می باشد.

پزشكان عزیز:

اقتصاد پایه تشكیل نهادهای بشری و مبنای آرمان های آن وسلامت جامعه در گرو حفظ تعادل اقتصادی بین لایه های مختلف آن است. چنانچه در اثر بی تدبیری عده ای، این تعادل در جامعه به هم بخورد، لاجرم بایستی منتظر طغیان های كوری باشیم كه حد و مرزی نمی شناسد و امنیت جامعه را به طور جدی به خطر می اندازد. لازم به ذكر است ما در كشوری زندگی می كنیم كه درآمد سرانه آن ٥هزار دلار است و لذا دریافتی ٤٠٠هزار دلاری پزشكان، طی طرح تحول نظام سلامت، هیچگونه توجیهی ندارد و با هیچ ایسم و منطق اقتصادی سازگاری نیست. این كار نه تنها اسلامی بلكه انسانی نیست!

طرح تحول سلامت با شعار فریبنده كاهش پرداخت از جیب مردم و رسیدگی به وضع سلامت مناطق محروم آغاز شد لیكن در ادامه همه ما شاهد تفاوت فاحش دریافتی پزشكان قبل و بعد از اجرای این طرح ویرانگر در تمامی نقاط كشور اعم از پایتخت و كلان شهرها و...و دروغ بودن این ادعا هستیم. این در حالی است كه حسب اصل واضح بهینگی پاراتو"هیچ پولی یا چیزی را در دنیای مادی نمی توان به كسی داد یا بخشید مگر آن كه به همان میزان از فرد یا افرادی از جامعه كسر شده باشد" و بنده به ضرس قاطع به شما عرض می كنم كه مبالغ پرداختی به پزشكان، بیش از طبقه متوسط، از طبقه محروم و فقیر جامعه كسر گردیده است؛ از جوانان برومندی كه علیرغم داشتن نیروی كار و تمایل به ازدواج و تشكیل خانواده، به علت خروج ده ها هزار میلیارد تومان از چرخه تولید و اقتصاد كشور، درگیر یأس و ناامیدی و در معرض خطر اعتیاد و بزهكاری و سایر آسیب های اجتماعی هستند. اینها فرزندان وطن و آینده سازان واقعی این مرز و بوم هستند كه به درایت ما و شما دل بسته اند!

در اینجا ضمن احترام به مقام شامخ شما پزشكان عزیز از تمام شما بزرگواران استدعا دارم جهت نجات نظام اقتصادی كشور از وضع فعلی و خروج بیمه ها از این وضعیت بدهكاری ونابسامانی و به قصد تعالی میهن اسلامی، فارغ از هر كیش و مذهبی كه دارید به ندای این برادر كوچكتان پاسخ دهید و با "نه قاطع به دریافتی های نجومی و ناروا" و حتی عودت مبالغی كه به ناروا پرداخت گردیده است، به این كمپین بپیوندید و دین خود را به جامعه و مردم میهن اسلامی ادا فرمایید. اندیشه والایتان را می ستایم و بر دستان پر مهرتان بوسه می زنم و بر این بوسه افتخار می كنم.

دكتر علی محمد آدابی

رئیس كل سازمان نظام پرستاری كشور


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha