دلایل زیادی برای احساس خستگی وجود دارد: استرس، داروها، فشارهای کاری، اختلالات خواب یا بیماری. اگر تصور می‌زکنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید.

بهترین گزینه های غذایی برای جبران کمبود انرژی روزانه

سلامت نیوز:دلایل زیادی برای احساس خستگی وجود دارد: استرس، داروها، فشارهای کاری، اختلالات خواب یا بیماری. اگر تصور می‌زکنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، اما در بیشتر موارد این خستگی مربوط به تغذیه‌ نامناسب است. بیشتر عادت ‌های غذایی رایج انرژی افراد را از بین می ‌برند. خوشبختانه استفاده از موادغذایی طبیعی انرژی ‌زا این روند را می تواند معکوس کند:

مخلوط آب و لیمو: این محلول الکترولیتی برای سلول ‌ها به منظور تولید انرژی لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ‌ها برای داشتن روزی بهتر به شما می ‌رود. نتایج یک تحقیق در سال 2012 نشان می ‌دهد زنانی که دچار اندکی کم آبی بوده ‌اند بیشتر از سایرین احساس خستگی مفرط می ‌کرده‌ اند.

ویتامین ث: پژوهش‌ های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین ث باعث خستگی می ‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌ کنند. ویتامین ث همچنین از ابتلا به عفونت‌ ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌ شود.

خشکبار: بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل شکر به انرژی دارد. همچنین آنها سرشار از فیبر هستند. فیبر قندخون را متعادل نگاه می‌ دارد و باعث می ‌شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.

شکلات تلخ: خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می ‌تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده ‌ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود وضعیت انرژی در شما کمک می ‌کند.

نان سبوس دار: کربوهیدرات 60 درصد انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می ‌کند. غلات سبوس دار حاوی مواد کربنی پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. خوردن غلات سبوس دار از افزایش ناگهانی قند خون در شما جلوگیری می ‌کند.

هل سبز: هل موجب افزایش انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می‌ بخشد.

مارچوبه: این سبزی خوشرنگ حاوی ویتامین ب است. این ویتامین کربوهیدرات ‌های دریافتی بدن را تبدیل به سوخت مورد نیاز بدن یعنی گلوکز می‌ کند. همچنین مارچوبه حاوی مقادیر زیادی فیبر است که منجر به متعادل نگاه داشتن قندخون می ‌شود.
منبع:readersdigest


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha