سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 196434

اگر سحرخیز باشید از زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال، تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساس سیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده ها در طول روز می شوید.

سحرخیر باش تا کامروا شوی!

سلامت نیوز: اگر سحرخیز باشید از زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال، تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساس سیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده ها در طول روز می شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، همان گونه که خواب کافی و به اندازه شبانه برای بدن مفید است، سحرخیزی نیز می تواند فواید چشمگیری برای رژیم غذایی، ظاهر و حتی شغل شما داشته باشد. در ادامه با برخی از فواید سحرخیزی بیشتر آشنا می شویم.

ورزش می کنید

اگر صبح زود از خواب بیدار شوید می توانید زمان اضافه ای که در اختیار دارید را به ورزش کردن اختصاص دهید که از دویدن در پارک تا تمرین با وزنه در باشگاه را شامل می شود. ورزش کردن روش خوبی برای آغاز یک روز پر نشاط است و این عادت می تواند روحیه و بهره‌وری شما را افزایش دهد.


شما می توانید زمان اضافی خود را به انجام یوگا اختصاص دهید که نه تنها بدن را بیدار می سازد بلکه انرژی بیشتری به شما بخشیده و در کل احساس آرامش و استرس کمتر را به همراه دارد. انجام تمرینات ورزشی صبحگاهی موجب می شود تا رویدادها و مسئولیت های غیر منتظره عصرگاهی در روند ورزش شما اختلالی ایجاد نکنند.

سالم‌تر غذا می خورید

هنگامی که عجله دارید ممکن است وسوسه شوید در مسیر رفتن به محل کار غذاهایی مانند یک دونات یا کیک را به عنوان صبحانه انتخاب کنید. اما تمام این کالری های اضافی صبحگاهی می توانند به سرعت روی یکدیگر جمع شده و به بروز مشکلات سلامت مانند چاقی منجر شوند.


نتایج مطالعه ای که در سال 2011 توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد، نشان داد افرادی که شب ها دیر می خوابند نسبت به افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند روزانه 248 کالری بیشتر دریافت می کنند، دو برابر بیشتر فست فود و نصف آنها میوه و سبزیجات مصرف می کنند. افرادی که تا دیر وقت بیدار بودند از متوسط شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری نیز برخوردار بودند.

در مقابل، اگر سحرخیز باشید از زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال، تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساس سیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده ها در طول روز می شوید.

خلق و خوی خود را بهبود می بخشید


مطالعات نشان داده اند که سحرخیزان در مقایسه با آنهایی که تا دیر وقت بیدار می مانند، افرادی شادتر هستند و نگاه مثبت‌تری نسبت به محیط اطراف و رویدادهایی که رخ می دهند، دارند. همچنین، سحرخیزان احساس سلامتی بیشتری می کنند که احتمالا به خاطر همگامی ساعت داخلی بدن آنها با طلوع خورشید است.

کمتر احساس نگرانی و اضطراب می کنید


شما می توانید از آرامش و سکوت صبحگاهی برای تنظیم فهرست کارهایی که در طول روز باید انجام دهید یا ثبت تفکرات و ایده هایی که مد نظر دارید، استفاده کنید. انجام این قبیل کارها می تواند آرامش ذهن را به همراه داشته و برای روز پیش رو هرچه بیشتر آماده باشید. مدیتیشن می تواند ذهن و روان شما برای ادامه روز تقویت کند. مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن می تواند اضطراب را کاهش دهد، مهارت های استدلالی را بهبود ببخشد، و روابط قوی را حفظ کند.

از ظاهر بهتری برخوردار می شوید


سحرخیزی نه تنها می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند بلکه به کسب ظاهری بهتر نیز کمک می کند. زمان اضافی که هنگام صبح در اختیار دارید را می توانید به انجام کارهایی کوچک مانند اطو کردن لباس، مرتب کردن مو، کوتاه کردن ناخن و غیره اختصاص دهید. طی مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد، 80 درصد پاسخ دهندگان به این نکته اشاره داشتند که ظاهر و لباس یک متقاضی کار اثر قابل توجهی بر احتمال استخدام آنها دارد.

از بهره‌وری بیشتری برخوردار می شوید


آرامش صبحگاهی می تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد. در نبود صداهای مزاحم و ناهنجار جلسات، ایمیل ها و گفت و گوهای اطراف اداره، شما می توانید روز خود را پیش از هر فرد دیگری آغاز کرده و از این زمان آرام بیشترین استفاده را ببرید.

از شلوغی و ترافیک دور می شوید


گیر افتادن در ساعات شلوغ روز و ترافیک های طاقت فرسا می تواند حتی پیش از آن که کار خود را آغاز کنید، روز شما را نابود کند. در مقابل، صبح زود از خواب بیدار شده و زودتر از خانه خارج شوید تا از ازدحام و شلوغی دور بمانید و البته اگر با خودرو تردد می کنید می توانید جای پارک بهتری نیز پیدا کنید. اگر به اندازه کافی وقت دارید حتی می توانید از نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در مسیر خود به سمت محل کار لذت ببرید تا روز خود را هرچه بهتر آغاز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha