جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 196621

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، اظهارداشت: هرچه از درون این کمیته مشترک بیرون بیاید، می بایست به عنوان یک دستور به دولت ابلاغ و اجرایی شود.وی با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری در آغاز راه است، افزود: امیدواریم ره صد ساله را چند ماهه برویم.

انگیزه مالی پشت پرده تربیت کمک پرستار

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری عنوان کرد؛می خواهند کمک پرستاری را مقابل پرستاری قرار دهند/انگیزه مالی پشت پرده تربیت کمک پرستاررئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، اظهارداشت: مخالف شیوه لجام گیسخته تربیت نیروی کمک پرستاری در بیمارستان ها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی در جلسه هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز، گفت: هدف همه ما تعالی پرستاری است.وی با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری در تقابل با جامعه پزشکی نیست، افزود: اما حق داریم از همدیگر الگوبرداری کنیم.آدابی با اشاره به تلاش 40 ساله جامعه پزشکی برای رسیدن به جایگاهی که به دنبالش بوده اند، گفت: وزارت بهداشت برای همه ارکان نظام سلامت است و نباید چنین تلقی شود که این وزارتخانه برای پزشکان است.

وی با تاکید بر وجاهت پرستاری در کشور، تصریح کرد: جایگاه جامعه پرستاری به گونه ای است که همگان پرستاران را به رسمیت می شناسند.آدابی به تشکیل کمیته مشترک نظام پرستاری و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره کرد و افزود: در این کمیته 5 نفره ، سه نفر نمایندگان پرستاری هستند که می تواند آرای کمیته به نفع پرستاری باشد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، اظهارداشت: هرچه از درون این کمیته مشترک بیرون بیاید، می بایست به عنوان یک دستور به دولت ابلاغ و اجرایی شود.وی با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری در آغاز راه است، افزود: امیدواریم ره صد ساله را چند ماهه برویم.

آدابی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پرستاری از بدنه پرستاری انرژی می گیرد، گفت: سازمان نظام پرستاری به پشتوانه همین حمایت ها، برنامه های خود را پیش می برد.

وی با اذعان به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی که قبول کرده اند یک ظلم تاریخی در حق پرستاری شده است، افزود: همین باور و اعتقاد مسئولان، نشان می دهد که جامعه پرستاری از رسیدن به حق قانونی خودش محروم مانده است.

آدابی در ادامه به موضوع کمک پرستاری اشاره کرد و گفت: شیوه ای که در تبریز اجرا شده اگر با نظارت محکم همراه باشد، خطری برای پرستاری ندارد و همان کمک بهیار است.

وی افزود: اما در دو سه نقطه دیگر از کشور، شاهد استفاده نادرست از کمک پرستار هستیم که به آنها اولتیماتوم می دهیم و بزودی برخورد جدی با این شیوه تربیت کمک پرستاری انجام خواهد شد.به گفته آدابی، طراحی نیروی کمک پرستاری به عنوان اپوزیسیون برای پرستاری تلقی می شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت تربیت نیروی کمک پرستاری به شیوه لجام گسیخته فعلی، افزود: حضور این افراد در بیمارستان ها باعث مخاطرات زیادی برای بیمار و حرفه ای پرستاری، تلقی می شود.رئیس کل سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که تنها انگیزه مالی پشت این طرح وجود دارد، گفت: ما مخالف تربیت کمک پرستار به شیوه کنونی هستیم.

آدابی در عین حال به این موضوع اشاره کرد که می بایست یک نسبتی بین نیروهای پرستاری، بهیار، کمک بهیار و... در بیمارستان ها، برقرار باشد.وی، وجود بهیار در بیمارستان ها را موثر دانست و گفت: نمی توان وجود بهیاران در کنار پرستاران را منکر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha