مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمایل خانم‌ها به مصرف مواد صنعتی بیشتر شده است.

تمایل خانم‌ها برای مصرف مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمایل خانم‌ها به مصرف مواد صنعتی بیشتر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در کارگاه آموزشی توجیهی مددکاری اجتماعی در مدرسه که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار داشت: نسبت مصرف مواد مخدر خانم‌ها و آقایان تغییر کرده و این تغییر به سمت مواد صنعتی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تمایل خانم‌ها به مصرف مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است، خاطر نشان کرد: در مواد مخدر سنتی نسبت مصرف آقایان به خانم‌ها 9 به یک است و در مصرف مواد صنعتی نسبت مصرف آقایان به خانم‌ها 4 به یک است که نشان می‌دهد مصرف مواد مخدر صنعتی در حال رشد است.

حاجبی با بیان اینکه نگران تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هستیم، گفت: عوارض مواد صنعتی بسیار پیچیده است و در علم پزشکی و روانپزشکی هنوز پاسخی برای عوارض متعدد آن نداریم.

وی خطاب به کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش اظهار داشت:‌به عنوان وزارت بهداشت در هر استانی اگر با مشکلاتی در خصوص اختلالات در بین دانش‌آموزان مواجه بودید آمادگی داریم ظرف یک هفته برای رفع آنها با آموزش و پرورش همکاری کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با  اشاره به اینکه شناسایی و مداخله مختصر یکی از رویکردها در پیشگیری است تا افراد را به موقع شناسایی کنیم،‌تصریح کرد: موضوع شناسایی به موقع در پیشگیری بسیار مهم است زیرا در کشورمان از روز اولی که فرد استفاده از مواد مخدر را شروع می‌کند تا زمانی که کاملاً درگیر مصرف مواد شود، 5 سال زمان می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha