سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 197607

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن گوش، حلق، بینی و سرو گردن گفت: شیوع تومورهای حفره دهان در مردان بیشتر از زنان است به طوری که طبق آمارها از هر 10 مرد یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

شیوع تومورهای حفره دهان در مردان؛ یک در هر 10 نفر

سلامت نیوز:  رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن گوش، حلق، بینی و سرو گردن گفت: شیوع تومورهای حفره دهان در مردان بیشتر از زنان است به طوری که طبق آمارها از هر 10 مرد یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمدتقی خرسندی روز سه شنبه در مراسم افتتاح این کنگره با اشاره به ارتباط مستقیم بروز سرطان های دهان با مصرف سیگار و دخانیات، تصریح کرد: شیوع بالای این نوع سرطان در مردان در سراسر جهان به این دلیل است که آنها بیشتر در معرض فاکتورهای خطر مانند مصرف سیگار، خوردن مواد غیرارگانیک، استرس شغلی و همچنین هوای آلوده و کار با مواد شیمیایی هستند.


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران سرطان دهان را شایعترین سرطان سروگردن عنوان کرد و گفت: به طور کلی سن بروز این نوع سرطان ها بالای 55 سال است اما بروز این بیماری در سنین پائین 15 سال نیز مشاهده می شود.


وی مراجعه زودهنگام را موجب پیش آگهی بهتر، درمان و جراحی موفق تر و همچنین عوارض و احتمال بازگشت کمتر دانست و افزود: هر زخمی در دهان که بیش از سه هفته طول بکشد، نیاز به مراجعه و بررسی دارد.


خرسندی رادیوتراپی را پس از جراحی، درمان اصلی این نوع سرطان ها برشمرد و افزود: شیمی درمانی در سرطان های سر و گردن فقط به عنوان درمان کمکی و با دوز بسیار پایین تجویز می شود.


رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی گوش، حلق و بینی در مورد اهمیت پیشگیری از بروز سرطان های سر و گردن اظهار کرد: پرهیز از مصرف سیگار و قلیان به ویژه قلیان های طعم دار، مصرف غذای ارگانیک، کنترل استرس، استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی و غذاهای داغ از جمله مهمترین فاکتورهای پیشگیری از بروز این بیماری است.


وی خاطرنشان کرد: مردم باید با آگاهی از علائم و عوامل بیماری ها، تغییرات ظاهری و طولانی در ناحیه سر و گردن را جدی بگیرند؛ البته هر زخمی نشانه سرطان نیست اما مراجعه به پزشک برای پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع ضروری است.


پانزدهمین کنگره بین المللی گوش، حلق، بینی و سر و گردن از امروز تا 21 آبان ماه با حضور اساتید داخلی و اساتیدی از کشورهای مختلف آمریکا و اروپا در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha