چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 197701

اگرچه هنوز رژیم غذایی خاصی برای بهبود بیماری کرون پیشنهاد نشده است، اما همانطور که برخی غذاها علائم این بیماری را بهبود می بخشند، در مقابل غذاهایی هم هستند که منجر به شعله ور شدن علائم کرون خواهند شد.

غذاهایی که مبتلایان به بیماری کرون نباید مصرف کنند!

سلامت نیوز:اگرچه هنوز رژیم غذایی خاصی برای بهبود بیماری کرون پیشنهاد نشده است، اما همانطور که برخی غذاها علائم این بیماری را بهبود می بخشند، در مقابل غذاهایی هم هستند که منجر به شعله ور شدن علائم کرون خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ، بیماری کرون بک بیماری مزمن است که قسمت‌ های گوناگون دستگاه گوارش از دهان گرفته تا مقعد را می ‌تواند تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری بیشتر قسمت انتهایی روده باریک و قسمت ابتدایی روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

گوشت گاو: ترکیبات موجود در این گوشت منجر به بروز علائم کرون خواهد شد. افراد مبتلا به این بیماری حتی ممکن است با خوردن شیر، تخم مرغ و پنیر هم علائم کرون را تجربه کنند. برای این افراد پروتئین های گیاهی مانند عدس، کوینولا و سویا انتخاب بهتری است.

لبنیات: بسیاری از افراد مبتلا به کرون علائم گوارشی ناشی از خوردن لبنیات را تجربه می کنند. رابطه بین مصرف محصولات لبنی و شروع علائم بیماری کرون مانند علائم عدم تحمل لاکتوز است و با نفخ یا اسهال خود را نشان می دهد. البته علائم کرون نباید با عدم تحمل لاکتوز اشتباه گرفته شود. همچنین برای افراد مبتلا به کرون مهم است که سایر منابع کلسیم را به جز شیر یا پنیر انتخاب کنند.

سس خامه و کره: وعده های غذایی پرچرب با مقادیر زیادی خامه، کره، روغن و همچنین غذاهای سرخ شده می توانند منجر به اسهال، گاز و نفخ شوند. این به خاطر آن است که چنین غذاهایی به آهستگی از معده خالی می شوند.

غذاهای پرفیبر: ترکیبات غذایی با فیبر بالا مانند سبزیجات برگ دار، نان های خاص، غلات و حبوبات در میزان بالا به افراد مبتلا به کرون توصیه نمی شوند. اگرچه فیبر برای حفظ باکتری های مفید روده، ترویج سلامت قلب و حفظ وزن سالم مفید است اما مقادیر زیاد آن به مبتلایان به کرون توصیه نمی شود.

آجیل: طیف مختلفی از آجیل نیز به دلیل وجود فیبر بالا علائم کرون را تشدید می کند.

غذاهای ادویه دار: تحمل به غذاهای تند بسیار فردی است اما این احتمال وجود دارد که مبتلایان به کرون با مصرف این غذاها دچار افزایش حرکات روده و درد شکم شوند. بهتر است مواد غذایی با طعم خفیف تر برای هضم آسان تر توسط این افراد انتخاب شود.

کافئین و الکل: بیماری کرون می تواند خطر ابتلا به کم آبی بدن را تشدید کند. بنابراین برای جبران این کم آبی بهتر است سراغ نوشیدنی هایی مانند الکل یا کافئین نروید چون محرک دستگاه گوارش هستند و باعث اجابت مزاج مکرر می شوند.

قند: از بین بردن تقریبا تمام قند اضافه شده از رژیم غذایی می تواند نشانه های بیماری کرون را بهبود بخشد. این توصیه همراه با استفاده از عسل به عنوان شیرین کننده در مبتلایان به کرون است.


منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha