استاد دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بسیاری از رژیمهای غذایی کامپیوتری و اینترتی فاقد کارآیی مطلوب هستند و علاقمندان به رژیمهای تغذیه باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

مسعود کیمیاگر در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: این روزها بسیاری از افراد در کامپیوتر و اینترنت به دنبال رژیمهای تغذیه ای مطلوب خود می گردند درحالیکه معمولا بسیاری از اینگونه رژیمها کارآیی مطلوبی به همراته ندارند و نمی توانند انتظارات افراد رژیم گیرنده را تامین کنند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط منفی اینگونه رژیمها این است که در آنها فرد علاقمند به داشتن رژیم و متخصص مربوطه رو در روی هم قرار نمی گیرند و بسیاری از پرسشهای مورد نیاز برای دادن رژیم مناسب در اینگونه رژیمها پرسیده نمی شود.

متخصص باید بتواند عادات غذایی فرد را بپرسد

این استاد دانشگاه اظهار داشت: لازم است فرد علاقمند به داشتن رژیم و متخصص مربوطه با هم ارتباط کلامی داشته باشند تا متخصص بتواند سئوالهای مورد نیاز را بپرسد، عادات غذایی فرد را بفهمد و بر اساس این اطلاعات، رژیم غذایی مناسب را تجویز کند.

کیمیاگر در خصوص رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری دیابت نیز عنوان کرد: رژیم این بیماران یک رژیم غذایی بسیار مناسب است و افراد سالم نیزمی توانند از این رژیم استفاده کنند و عادات غذایی خود را بر اساس آن تغییر دهند.

افراد سالم نیز می توانند از رژیم غذایی بیماران دیابتی استفاده کنند

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواه هایی که بیمار دیابتی در منزل دارند، تصور می کنند باید برای این بیمار طبق رژیم غذایی خاص وی غذای جداگانه تهیه کنند درصورتیکه خود آنها نیز می توانند طبق رژیم غذایی بیمار مبتلا به دیابت رفتار کنند و این امر ضرری برای سلامتی آنها ندارد.

کیمیاگر یادآور شد: استفاده از رژیم غذایی بیماران دیابتی نه تنها ضرری برای سلامتی ندارد بلکه برای سلامتی شخص بسیار مفید است و مشکلات جسمی وی را کاهش می دهد.

وی در خصوص شیوه های مختلف کاهش وزن نیز گفت: متاسفانه هر چند وقت یکبار شیوه ها و لوازم مختلفی برای لاغری نظیر چای، شربت، پودر، قرص و ژل لاغری وارد بازار می شود که غیر علمی و بی تاثیر است و در صورتی که عارضه ای را برای افراد مصرف کننده ایجاد نکند، تاثیر مطلوب نیز نخواهند داشت.

راه حل علمی کاهش وزن استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش است
کیمیاگر عنوان کرد: تنها راه حل علمی کاهش وزن و لاغری برای افراد چاق، استفاده از رژیم غذایی مناسب، ورود میزان مناسب کالری به بدن و ورزش است.
 
وی ادامه داد: بنابراین شیوه های دیگر جز تحمیل هزینه بی مورد، اتلاف وقت و ایجاد ناامیدی برای افرادی که تمایل به لاغری دارند، نتیجه ای نخواهد داشت.
 
اغلب مردم برای کاهش وزن به دنبال راه های آسان و راحت می گردند
 
این متخصص بیان کرد: اغلب مردم برای کاهش وزن به دنبال راه های آسان و راحت می گردند. بنابراین در انجام کارهایی نظیر لاغر شدن که زحمت و زمان خاص خود را دارد می خواهند از راه دیگری که بدون زحمت است به نتیجه برسند درحالیکه این امر اشتباه است.
 
کیمیاگر افزود: برخی افراد سودجو نیز در راه چاره ای برای فروش تولیدات خود هستند به همین دلیل چیزهایی را تولید می کنند که به علت آسانی استفاده از آن مردم استقبال بیشتری خواهند کرد.
 
وی  اضافه کرد: استفاده از این لوازم در برخی موارد شاید موجب کاهش وزن به اندازه یک کیلو شده باشد اما حتی اثر کم آن نیز موقتی بوده است چون با تحرک، ورزش کردن، کم خوردن و داشتن رژیم غذایی متناسب می توان چربی های بدن را سوزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha