دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت، 14 نوامبر 2016 برابر با 24 آبان ماه جاری، گفت هرساله، دیابت عمدتاً به دلایلی از جمله افزایش سن و رشد چاقی مفرط شایع تر می شود وحدود 422 میلیون نفر هم اکنون با دیابت زندگی می کنند.

زندگی 422 میلیون نفراز مردم جهان با دیابت

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت، 14 نوامبر 2016 برابر با 24 آبان ماه جاری، گفت هرساله، دیابت عمدتاً به دلایلی از جمله افزایش سن و رشد چاقی مفرط شایع تر می شود وحدود 422 میلیون نفر هم اکنون با دیابت زندگی می کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
دیابت دلیل اصلی ضعف بینایی و نابینایی در سراسر جهان است . چراکه تغییرات ناشی از آن بدون درد و تدریجی بوده و  مردم اغلب زمانی متوجه این مشکل می شوند که قدرت بینایشان رو به افول می رود.
 
بنابراین سنجش مستمر بینایی توسط افراد متخصصی که با این حوزه آشنایی دارند و متخصصینی که می توانند برای کسانی که دیابت دارند درمان و توصیه ارائه نمایند، امری حیاتی است. اگر مردم بتوانند سطح گلوکز خون و فشار خون خود را کنترل نمایند، می توانند خطر موجود در شریانات خونی را کاهش دهند.  حتی پس از رخ دادن تغییرات، این امکان وجود دارد که روند پیشرفت بیماری از طریق درمان بموقع کند شود.
 
هرساله، دیابت عمدتاً به دلایلی از جمله افزایش سن و رشد چاقی مفرط شایع تر می شود. شیوع این بیماری، طی 35 سال گذشته با افزایش در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط، تقریباً دو برابر شده است.
 
حدود 422 میلیون نفر هم اکنون با دیابت زندگی می کنند. این بیماری طول عمر را کوتاه می کند و اگر مدیریت نشود می تواند منجر به عوارض بغرنجی از جمله قطع عضو، سکته یا از کار افتادن کلیه گردد. همچنین تأثیرات ویران کننده ای بر بودجه خانواده و اقتصاد ملی دارد.
 
در این روز بین المللی، اجازه دهید، حواسمان به دیابت باشد. اجازه دهید به پیشگیری و تقویت خدمات سلامت توجه نماییم تا هر کسی که از بیماری دیابت رنج می برد بتواند حمایت مورد نیازش را دریافت نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha