نخستین بار در تاریخ، بیماری «زوال عقل» در فهرست «بیماری های جدی و خطرناک» قرار گرفت.

«زوال عقل» بیماری بسیار خطرناک معرفی شد

سلامت نیوز:نخستین بار در تاریخ، بیماری «زوال عقل» در فهرست «بیماری های جدی و خطرناک» قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این تصمیم پس از آن گرفته شد که بیماری زوال عقل رکورددار مرگ و میر در انگلیس و ولز لقب گرفت.

به گزارش بی بی سی، آمارها نشان می دهد شمار قربانیان این بیماری در انگلیس دو برابر شده است.این آمارها حاکی است در سال 2015 از هر نُه مرگ و میر یک مورد به بیماری زوال عقل مربوط بوده است. بیماری «زوال عقل» مغز و تمامی اعضای اصلی آن را درگیر می کند.

در حالت های شدید زوال عقل، بیماران نه می توانند قدم بردارند و نه چیزی بخورند یا بنوشند.همچنین مبتلایان به این بیماری مستعد گرفتار شدن به بیماری های دیگر می شوند که علت آن ضعیف شدن مرگبار بدن این افراد است.

بیماری زوال عقل در میان زنان در مقایسه با مردان همه گیری بیشتری دارد. بنابر آمارها در سال 2015 چهل و یک هزار و دویست و هشتاد و سه زن به علت بیماری زوال عقل جان باختند که این میزان در میان مردان بیست هزار و 403 نفر بوده است.

به گفته متخصصان شمار افراد مبتلا به بیماری زوال عقل در 30 آینده دو برابر رقم کنونی خواهد شد. افزایش هزینه های بهداشت و درمان از جمله عللی است که در این افزایش نقش اساسی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha