وزیر بهداشت در رابطه با اظهارنظرهای اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد آلودگی برنج‌های وارداتی در حالی كه پیش از این بر سلامت و عدم آلودگی این برنج‌ها تاكید كرده بود، گفت: نظر وزارت بهداشت همان نظر قبلی است و نسبت به گذشته تغییر نكرده است.

نظرمان درباره موضوع آلودگی برنج‌ها تغییرنكرده است
دكتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه افتتاح هزارمین پایگاه اورژانس جاده‌ای كشور با اشاره به مطرح شدن آلودگی برنج‌های وارداتی از سوی اعضای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دكتر شیبانی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در این زمینه گزارش اساسی را خواهد داشت. نظر ما نسبت به گذشته تغییر نكرده است.

وی در ادامه در رابطه با روند برخورد با متخلفان آزمون دستیاری و اظهارات اعضای كمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر كم كاری وزارت بهداشت در برخورد با این متخلفان گفت: وزارت بهداشت مدعی مردم است ما منتظر هستیم تا دستگاه قضایی كار خود را در این زمینه تمام كند.

وی از رو آمدن پرونده‌هایی جدید در رابطه با تخلفات آزمون دستیاری خبر داد و افزود: علاوه بر پرونده‌های گذشته پرونده‌های جدیدی نیز مطرح شده است. در مجموع 32 نفر از متخلفان آزمون دستیاری كارشان بررسی شده، هفت نفر به زندان رفته‌اند كه سه نفر از آنها هنوز در زندان هستند. این افراد جدید مربوط به كسانی بودند كه سوالات را خریده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در مجموع رسیدگی به متخلفان آزمون دستیاری همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت در ادامه در رابطه با وضعیت آمبولانس‌های خصوصی و تعرفه‌های بیش از حد این آمبولانس ها گفت: در زمینه ارائه خدمات آمبولانس‌های خصوصی قیمت گذاری‌های لازم انجام شده است.این مراكز حق ندارند بیش از حد مجاز تعرفه دریافت كنند و همچنین این مراكز نباید بابت خدمات اضافه‌ای كه ارائه می‌كنند پول دریافت كنند. جدا شدن معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت از یكدیگر یكی از مهمترین مسائل در زمینه استانداردسازی و نظارت بر بخش‌های مختلف را به دنبال دارد.

دكتر دستجردی در ادامه با اشاره به دو خبر خوش همزمان با 15 خرداد گفت: برنامه ارتقا اورژانس‌های بیمارستانی و آماده سازی این اورژانس‌ها همزمان با 15 خرداد به دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ می‌شود. این برنامه در نحوه رضایت مندی مردم و رسیدگی به مشكلات آنها به شدت موثر خواهد بود. همچنین مراقبت‌های پس از بارداری در شش استان كشور از امسال آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha