سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری گفت: طبق آمارهای موجود، طی 8 ماه گذشته تعداد ولادت‌های ثبت‌شده تاکنون یک‌ میلیون و 32 هزار و 988 رویداد و تعداد فوتی‌های ثبت‌شده 244 هزار و 181 رویداد است.

ثبت ١۷٢ هزار طلاق در هفت ماه امسال

سلامت نیوز:سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری گفت: طبق آمارهای موجود، طی 8 ماه گذشته تعداد ولادت‌های ثبت‌شده تاکنون یک‌ میلیون و 32 هزار و 988 رویداد و تعداد فوتی‌های ثبت‌شده 244 هزار و 181 رویداد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، وی ادامه داد: میانگین سن متوفیان کشور 63 سال بوده که برای زنان 66 سال و برای مردان 61 سال بوده است و در مورد ولادت‌ها 31 درصد سن مادران بین 25 تا 29 سال بوده است.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق نیز گفت:‌ در 7 ماهه ابتدایی سال جاری 172 هزار و 81 طلاق در کشور به ثبت رسیده است و تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده نیز 448 هزار و 945 رویداد بوده است. ابوترابی ادامه داد: روند صعودی میانگین سن مردان و زنان، اولین ازدواج در کشور است که تا سال 91 تا 94 به میزان یکسال برای مردان و 0.8 سال برای زنان افزایش یافته است که این افزایش سن در تهران برای مردان 1.8 و برای زنان 1.7 سال بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور همچنین نسبت به فراوانی نامگذاری در کشور نیز گفت: در طول سال جاری در بین دختران، «فاطمه» بیشترین فراوانی و «امیرعلی» در بین پسران بیشترین فراوانی اسم بوده است و به طورکلی در دختران به ترتیب، «فاطمه»، «زهرا»، «نازنین‌زهرا»، «یسنا»، «زینب»، «هلما»، «باران»، «فاطمه زهرا»، «ریحانه» و «رها» بوده است.

وی گفت: در بین پسران نیز، «امیرعلی»، «محمد»، «امیرحسین»، «علی»، «ابوالفضل»، «حسین»، «محمدطه‌»، «امیرعباس»، «محمدحسین» و «امیرمحمد» بیشترین فراوانی اسم را در بین پسران داشته است.

ابوترابی با اشاره به اینکه با توجه به مناسبت‌ها نیز فراوانی اسم‌ها تغییر می‌کند، گفت: در محرم سال جاری بیشترین فراوانی اسم در بین پسران، «امیرحسین»، «حسین»، «ابوالفضل»، «امیرعلی» و «امیرعباس» است و در بین دختران، «فاطمه»، «زهرا»، «زینب» و «نازنین‌زهرا» بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: بر اساس ماده 20 قانون، انتخاب نام با اعلام‌کننده ولادت نوزاد است و طبق قانون، عناوین، القاب یا اسامی زننده نباید انتخاب شود. سامانه‌ای در این رابطه وجود دارد که والدین می‌توانند از آن نام فرزند خود را انتخاب کنند و اگر اسمی خواستند که در بانک نام‌نامه نبود، توسط کمیته مشورتی اسم انتخاب می‌شود.

وی افزود:‌ از ابتدای سال تاکنون 67 مورد اسم از سوی والدین انتخاب شده که سازمان ثبت احوال با آن موافقت نکرده است مانند اسم کاترین و ژاکلین که عناوین خارجی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha