سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

متهم‌های پرونده كشته شدن پیرمرد ٧٠ساله در صف نذری روز عاشورا در عباس‌آباد بعد از مرگ پیرمرد در بیمارستان فیروزگر به دادسرای جنایی تهران احضار شدند.

درگیری مرگبار در صف نذری

سلامت نیوز:  متهم‌های پرونده كشته شدن پیرمرد ٧٠ساله در صف نذری روز عاشورا در عباس‌آباد بعد از مرگ پیرمرد در بیمارستان فیروزگر به دادسرای جنایی تهران احضار شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ماجرا از این قرار بود كه پدر و پسری در صف نذری یكی از مناطق عباس آباد ایستاده بودند كه ناگهان برای گرفتن نذری داخل صف درگیری اتفاق می‌افتد. در این درگیری یك پیرمرد ٧٠ ساله بی‌هوش روی زمین می‌افتد و بعد از اینكه به بیمارستان فیروزگر منتقل می‌شود در آنجا فوت می‌كند. شاهدانی كه در محل حادثه حضور داشته‌اند می‌گویند كه درگیری به خاطر گرفتن نذری باعث فوت این مرد شده است. پیرمرد ٧٠ ساله را هل داده‌اند و سرش به زمین خورده و بعد از مدتی كه در بیمارستان به حالت كما بوده فوت كرده است. همچنین یكی از شاهدان عینی نیز گفته كه بعد از اینكه پیرمرد روی زمین افتاد متهم‌ها به هم اشاره كرده و صحنه درگیری را ترك كردند.
متهم‌های این پرونده كه ٤ نفر بودند هنگامی كه مرد در بیمارستان بود با قرار وثیقه آزاد شدند اما حالا كه پیرمرد فوت كرده یكی یكی به دادسرای جنایی تهران فراخوانده شده‌اند. متهم‌ها یك پدر و پسر و یك برادرزن و داماد هستند. از میان این ٤ نفر تنها یكی از آنها به دادسرا مراجعه كرده است. دادیار در غیاب بازپرس نسرین مرادی می‌گوید اگر دیگر متهم‌های این پرونده بعد از احضار به دادسرا نیایند حكم جلب آنها به زودی صادر می‌شود.

یكی از متهم‌های این پرونده كه دیروز به دادسرای جنایی تهران آمده بود ماجرا را این طور تعریف كرد: حادثه در روز عاشورا و تاسوعای سال گذشته در یك نزاع جمعی اتفاق افتاد. من به همراه برادرزنم برای گرفتن نذری در صف ایستاده بودیم. خانمم در صف زنانه ایستاده بود و ما هم در صف مردانه. برادرزنم رفت تا به همسرم سری بزند و وقتی برگشت صف به هم ریخته بود. ناگهان بعد از ٥ دقیقه داخل صف دعوا شد.
 به من و برادرخانمم گفتند كه ما بی‌نوبت داخل صف ایستاده‌ایم. پیرمرد ٧٠ ساله‌ای كه در صف ٢٠ متر جلوتر از ما بود به من گفت: مگر یك ظرف غذا چه ارزشی دارد كه شما این كار را می‌كنید؟ آنوقت پسرش با كف دست به صورت من زد و با هم درگیر شدیم. نمی‌دانم چه كسی پیرمرد را هل داد كه نقش بر زمین شد و بینی و دهانش شروع به خونریزی كرد. جمعیت دور پیرمرد حلقه زده بود و همه تماشا می‌كردند. پسر پیرمرد دنبال من دوید و همین كه به من رسید با پنجه بكس به صورتم زد و من زخمی شدم. با این حال با هزار زحمت پیرمرد را به بیمارستان فیروزگر بردیم و او به كما رفت و بعد از مدتی فوت كرد». قرار وثیقه این متهم‌ها ٣٠ میلیون تومان بود اما به گفته دادیار پرونده قرار است قرار وثیقه شان افزایش پیدا كند. همچنین دادیار در غیاب بازپرس بعد از شنیدن صحبت‌های این متهم در مقابل وكیلش بهاءالدین خرمشاهی دستور پیگیری این پرونده را صادر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha