بر اساس اعلام دفتر سخنگوی ناجا به دنبال طرح تشدید برخورد با سربازان فراری از اول آبان ماه تا کنون به در منزل 15 هزار مشمول غایب برگه اخطاریه ارسال شده است.

ارسال 15 هزار اخطاریه به منازل سربازان فراری از اول آبان ماه/ سربازان فراری از چه تسهیلات اجتماعی محروم می‌شوند؟

سلامت نیوز:بر اساس اعلام دفتر سخنگوی ناجا به دنبال طرح تشدید برخورد با سربازان فراری از اول آبان ماه تا کنون به در منزل 15 هزار مشمول غایب برگه اخطاریه ارسال شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، طرح برخورد با مشمولان غایب مدت‌زمانی است که از سوی نیروهای مسلح آغاز شده است در همین راستا دفتر سخنگوی ناجا در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا مبنی‌ بر اینکه با توجه به آغاز طرح تشدید برخورد با سربازان فراری، تاکنون برای چند نفر نامه ارسال شده و چگونه با سربازان فراری برخورد می‌شود توضیحاتی را ارائه کرد.

در پاسخ دفتر سخنگوی ناجا آمده است: برخورد با سربازان فراری در دستور کار نیروهای مسلح است که یگان‌های خدمتی موظف به پیگیری هستند.

در ادامه در طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب، سازمان وظیفه عمومی ناجا پس از شناسایی مشمولان غایبی که با وجود دریافت پیامک این سازمان همچنان وضعیت خدمتی خود را مشخص نکردند از اول آبان‌ ماه اقدام به ارسال اخطاریه کتبی به در منازل آنها کرده است. در این راستا تاکنون حدود 15 هزار برگه اخطاریه برای سربازان فراری ارسال شده است.

در ادامه این پاسخ آمده است: مشمولان غایبی که با وجود دریافت برگه اخطاریه کتبی سازمان وظیفه عمومی، وظیفه خدمتی خود را مشخص نکنند با محرومیت‌ها و محدودیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده در ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی از جمله عدم دریافت تسهیلات و خدمات بانکی، خدمات بیمه‌ای، اشتغال به کار و ... مواجه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha