قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: نیاز مردم این است که نظام سلامت به تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل اقدام کند تا ارائه خدمات غیرایمن، تعرفه نامشخص و نبود نظارت از بین رود.

مردم به خدمات پرستاری در منزل نیاز دارند/تبعات تصویب نشدن تعرفه های پرستاری

سلامت نیوز: قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: نیاز مردم این است که نظام سلامت به تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل اقدام کند تا ارائه خدمات غیرایمن، تعرفه نامشخص و نبود نظارت از بین رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی‌مقدم افزود: ما یک نوع تعرفه پرستاری در منزل داریم که از تعرفه‌های کلی خدمات پرستاری جدا می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون در کشور به دلیل اینکه جمعیت سالمندی رو به افزایش است نیاز داریم که به تعرفه‌ها خدمات پرستاری در منزل توجه شود. مراکز خدمات پرستاری در کشور هم اکنون غیرفعال شده‌اند و ۹۰ درصد این خدمات توسط مراکز و افراد غیرمجاز انجام می‌شود.

شریفی مقدم افزود: در کشور ما تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۷۸ توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد اما در همان زمان به دلیل عدم حمایت، ۲ هزار مرکزی که مجوز دریافت کرده بودند تعطیل شدند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: تصویب نشدن تعرفه خدمات پرستاری در منزل، سبب می‌شود نیروهای غیر حرفه‌ای پرستاری در منزل به کار گرفته شود و نظارتی بر این خدمات وجود نداشته باشد.

شریفی مقدم افزود: در جلسه‌ کارشناسی که دو هفته گذشته در این خصوص تشکیل شد، معاون درمان و معاون پرستاری حضور پیدا نکردند و نمایندگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت نیز با این تعرفه‌ها مخالفت کردند، ضمن اینکه سازمان نظام پرستاری این تعرفه‌های ارسالی از سوی وزارت بهداشت را بسیار ضعیف می‌داند.

وی افزود: نیاز مردم این است که نظام سلامت به این موضوع توجه کند تا ارائه خدمات غیرایمن، تعرفه نامشخص و نبود نظارت از بین رود.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: البته الویت ما تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری کلی است که اگر با آن موافقت شود، تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل نیز حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha