قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آمار ارائه شده توسط آموزش و پرورش درباره تعداد دانش‌آموزان معتاد مورد تایید من نیست، گفت: آمار دانش‌آموزان معتاد هرچند که بسیار ناچیز است، اما به اعتقاد من، نباید رسانه‌ای شود و با بیان این مطالب مخالف هستم.

آمار اعتیاد دانش‌آموزان نباید رسانه‌ای شود

سلامت نیوز:قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آمار ارائه شده توسط آموزش و پرورش درباره تعداد دانش‌آموزان معتاد مورد تایید من نیست، گفت: آمار دانش‌آموزان معتاد هرچند که بسیار ناچیز است، اما به اعتقاد من، نباید رسانه‌ای شود و با بیان این مطالب مخالف هستم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،علی مویدی  با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان آموزش و پرورش در خصوص آمار دانش‌آموزان معتاد اظهار کرد: نباید دانش‌آموزان را از این منظر که معتاد هستند جامعه هدف قرار دهیم، بلکه باید آنها را سرمایه‌ای بدانیم که نیازمند توجه بیشتری هستند. دانش‌آموزان همواره در بحث صیانت و پیشگیری جامعه هدفی برای ستاد مبارزه با موادمخدر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان اولین اولویت ستاد مبارزه با موادمخدر مدنظر هستند، تصریح کرد: هم‌اکنون در 12 استان دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه تحت آموزش و آگاهی‌بخشی قرار گرفته‌اند. ستاد مبارزه با مواد مخدر با همراهی آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا آگاهی دانش‌آموزان نسبت به این پدیده بسیار خطرناک افزایش پیدا کند و تمایل آنها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در خصوص میزان آمار ارائه شده، این آموزش و پرورش است که باید پاسخگو باشد، گفت: باید مشخص شود این آمارها به چه طریقی گرفته شده است. من این آمارها را تایید نمی‌کنم، اما در عین‌حال قابل بررسی است.

مویدی ادامه داد: در حوزه نوجوانان و جوانان باید با احتیاط صحبت کنیم چون این قشر بسیار ظریف و دارای روح لطیفی هستند، لذا بیان هر آماری درخصوص جوانان و نوجوانان می‌تواند چالش‌ساز باشد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: آمار دانش‌آموزان معتاد هرچند که بسیار ناچیز است، اما به اعتقاد من، نباید رسانه‌ای شود و با بیان این مطالب مخالف هستم.

 پیش‌تر منصور کیایی، مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گفته بود: ۱۳۶ هزار نفر از دانش‌آموزان در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر هستند و از این میان سه هزار و ۶۰۰ نفر حداقل یکبار مصرف کننده مواد مخدر بوده‌اند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha