«چهارمین سمپوزیوم تازه‌های رینوپلاستی» با هدف آشنایی متخصصان با جدیدترین دستاوردهای رشته جراحی بینی 23 تا 25 تیر ماه امسال در تالار امام بیمارستان امام خمینی تهران(ره) برپا می‌شود.

 دكتر محمد صادقی دبیر علمی چهارمین سمپوزیوم تازه‌های رینوپلاستی با اعلام این خبر گفت: رتبه بالای ایران در زمینه جراحی پلاستیك در جهان، نیازمند آن است كه در كنار افزایش تعداد متقاضیان جراحی رینوپلاستی، دانش و مهارت متخصصان داخل كشور نیز افزایش یابد كه برپایی كنگره‌های سالانه رینوپلاستی از سوی گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشكی تهران برای چهارمین سال پیاپی در همین راستا صورت می‌پذیرد.

وی از بازآموزی متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحان پلاستیك، متخصصان فك و صورت و جراحان عمومی به عنوان مخاطبان اصلی این كنگره نام برد كه تلاش برگزاركنندگان كنگره علاوه بر افزایش دانش پزشكی این گروه‌ها، كمك به كاهش عواض اعمال جراحی بینی است.

دكتر صادقی با تاكید بر انتخاب صحیح بیماران به عنوان گام نخست جراحی رینوپلاستی یادآور شد: بسیاری از بیماران، كاندیدای اعمال جراحی نبوده و در درجه نخست می‌بایست به شرایط روحی، درخواست شخص مراجعه كننده برای عمل جراحی زیبایی بینی و در درجه بعدی به سلامت عمومی و وضعیت بینی وی توجه داشت.

وی ادامه داد: در این كنگره تكنیك‌های جدید استفاده از "گرفت" ها و مواد "سنتتیك "(مواد ساخته شده كه به جای غضروف به كار می رود) در جراحی بینی ارائه خواهد شد.

دبیر علمی چهارمین سمپوزیوم تازه‌های رینوپلاستی از مراقبت‌های حین و بعد از عمل، جراحی زنده و بیهوشی در رینوپلاستی به عنوان مواردی نام برد كه قرار است در این سمپوزیوم ارائه شود.

وی اضافه كرد: هم اینك روش‌های جدید در رینوپلاستی برخی شیوه‌های قدیمی را منسوخ كرده كه لازم است،‌ جراحانی كه در این زمینه كار می‌كنند، به طور دوره‌ای در جریان تازه‌های این رشته قرار گرفته و با یكدیگر تبادل اطلاعات كنند.

دكتر صادقی همچنین از برخی تكنیك‌ها در اعمال جراحی رینوپلاستی نام برد و تصریح كرد: نتایج پژوهش‌های جدی بیانگر آن است كه حفظ و تقویت ساختار بینی فردی كه مورد عمل جراحی رینوپلاستی قرار گرفته، تاثیر بسیار زیادی در كاهش عوارض بعد از عمل جراحی از جمله گرفتگی بینی و افتادگی‌های نوك بینی دارد.

وی ادامه داد: در مجموع در این سمپوزیوم بر آن هستیم كه بایدها و نبایدهای جدید در رشته رینوپلاستی را برای متخصصان مرتبط با این رشته بازگو كنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha