مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی از كشته شدن 28 نفر و مجروح شدن 237 نفر طی هفته گذشته در اثر حوادث ویژه ترافیكی در كشور خبر داد.

در حوادث ویژه ترافیكی هفته گذشته 93 مورد اعزام آمبولانس انجام شد كه انتقال 28 مورد فوتی و 237 مجروح از محل حادثه به مراكز درمانی را در پی داشت.
براساس این گزارش مهم‌ترین حادثه ترافیكی این هفته مربوط به تصادف دو خودرو سواری در محور كرمان – جیرفت بوده كه منجر به كشته شدن 4 نفر و اعزام به بیمارستان 6 مجروح شد.
این گزارش، حادثه مهم دیگر رخ داده طی هفته گذشته را چنین تشریح كرده است: در ساعت 21 مورخ 27 خرداد ماه مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی شهرستان شاهرود از تصادم سه دستگاه خودروسواری در كیلومتر 11 محور شاهرود – گرگان مطلع شد كه بلافاصله با اعزام 3 دستگاه آمبولانس 6 دقیقه پس از حادثه اقدامات اولیه و تخصصی فوریت‌های پزشكی برای انتقال 6 نفر مجروح و 2 نفر فوتی این حادثه صورت گرفت و یك نفر از مجروحان نیز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود فوت كرد.
گزارش مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی تصریح می‌كند طی هفته گذشته وقوع دو زلزله 4 و 3/4 ریشتری در منطقه فاریاب – كرمان گزارش شده كه هیچگونه خسارت جانی در پی نداشته است.
گفتنی است مركز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشكی همچنین اعلام كرد بیشترین علت تصادفات سرعت بالا، سبقت غیرقانونی و خواب‌آلودگی رانندگان است و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی نیز احتمال تصادف را 4 برابر می‌كند.
این مركز در آستانه فصل تعطیلات مدارس و سفر خانواده‌ها از رانندگان خواست جهت حفظ تمركز هنگام رانندگی از كشیدن سیگار، مشاجره یا مزاح با سرنشینان خودرو، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه و عدم رعایت سرعت مطمئنه پرهیز كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha