رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال میزان اعتبارات تامین تجهیزات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش اعتبارات تامین تجهیزات توانبخشی/نگاه علمی به جامعه معلولان

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال میزان اعتبارات تامین تجهیزات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات توانبخشی ویژه معلولان و جانبازان و صنایع و تجهیزات وابسته بدون اشاره به میزان این افزایش، افزود: سازمان مدیریت را تحت فشار قرار دادیم که نسبت به افزایش اعتبارات بهزیستی در تجهیزات توانبخشی اقدام کند و موفق شدیم و اولویت تامین این تجهیزات نیز ابتدا برای مناطق محروم است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بر خرید تجهیزات توانبخشی از تولیدکنندگان داخل تاکید داشتم و تلاش دیگر این است که در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که در مجلس در حال تصویب است شرایطی فراهم کنیم که همه خدمات توانبخشی و تجهیزات آن، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در صورت تصویب این قانون ، سازمان های بیمه گر براساس تکلیفی که قانون بر عهده آنها خواهد گذاشت ، حداکثر پوشش بیمه ای را در تامین تجهیزات پزشکی خواهند داشت.
محسنی بندپی در ادامه بر نقش آفرینی دستگاه های دولتی در تامین مطالبات قانونی، اخلاقی و تخصصی معلولان تاکید کرد و گفت: نگاه جامعه به معلولان نباید یک نگاه مهربانانه و محبت آمیزانه باشد بلکه باید یک نگاه اجتماعی و علمی باشد تا از توانمندی های افراد دارای معلولیت نیز استفاده شود.
وی اضافه کرد: سلامتی یک نعمت خداوندی است و از زمانی که بشر به اهمیت آن پی برد تمام تلاش خود را به کار برد که آن را حفظ کند و ارتقا بخشد اما عواملی سلامتی را در معرض خطر قرار می دهند؛ سوانح و تصادفات ، بیماری های واگیر و غیرواگیر و اختلالات ژنتیکی دست به دست هم می دهند تا سلامتی فرد دچار مشکل شده و نیازمند دریافت خدمات درمانی و توانبخشی شود.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی ، اهمیت نقش تجهیزات پزشکی روشن می شود ؛ این تجهیزات زمینه نقش آفرینی افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را فراهم می کنند.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به سلامت شده است و اقدامات دولت مانند برخورداری و بهره مندی همه آحاد جامعه از بیمه سلامت ، کاهش پرداخت هزینه های سلامت از جیب و افزایش تعهدات بسته بیمه پایه نشان داد که جهت گیری دولت در زمینه سیاست های رفاهی در رفع تنگناها است.
وی تاکید کرد: در تولید داخلی تجهیزات توانبخشی باید به سه عامل کیفیت ، اثربخشی و قیمت آنها توجه شود.
وی تصریح کرد: تولید در کشور ما سخت است و به همین راحتی نمی شود این کار را انجام داد، تسهیلاتی که بانک ها می دهند بهره های آنچنانی دارد و متاسفانه حمایت های همه جانبه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال از تولید، هنوز عمیق نشده است .امید است که فرهنگسازی های لازم در این زمینه انجام شود .
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های خیر جمعی و شرکای اجتماعی سازمان های مردم نهاد، یکی دیگر از رویکردهای بهزیستی است
دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات توانبخشی ویژه معلولان و جانبازان و صنایع و تجهیزات وابسته امروز -سه شنبه- در محل دائمی نمایشگاه های فرهنگی مصلی تهران، آغاز به کار کرده و تا 19 آذرماه جاری دائر است.
در این نمایشگاه 66 غرفه به تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات توانبخشی اختصاص داشته و 22 غرفه نیز در اختیار تشکل های غیردولتی فعال در حوزه توانبخشی است.
هدف اصلی از برگزاری این رویداد، فراهم آوردن بستری مناسب برای آگاهی جامعه هدف و آحاد جامعه از میزان توسعه کمی وکیفی محصولات تولید شده داخلی وخارجی ویژه افراد دارای ناتوانی، معرفی و آموزش محصولات و خدمات جدید و برقراری ارتباط مناسب میان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، دانش‌افزایی کارشناسان و فعالان حوزه توانبخشی و پزشکی و شناساندن قابلیت‌های تولیدکنندگان داخلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha