معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: جنگل های زاگرس یک میراث جهانی است و تنها که تنها متعلق یه ایلام و ایران نیست، لذا ضرورت دارد تا این مهم از طریق مجامع جهانی نیز پیگیری شود.

وضعیت جنگل‌های زاگرس از طریق مجامع جهانی پیگیری شود

سلامت نیوز: معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: جنگل های زاگرس یک میراث جهانی است و تنها که تنها متعلق یه ایلام و ایران نیست، لذا ضرورت دارد تا این مهم از طریق مجامع جهانی نیز پیگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «حشمت‌اله عسگری» در دیدار با نماینده فائو در ایران گفت: احیاء جنگل های بلوط نیازمند توجه و همکاری نهادها و سازمان‌های بینالمللی است.

عسگری در دیدار با «محمد ساکت» کارشناس ارزیابی و پایش جنگل و مشاور بین‌المللی پروژه تقویت سازگاری جنگل‌های زاگرس، هدف از این دیدار را تدوین و تهیه پروژه مدیریت جنگل های زاگرس ومشارکت فائو در پروژه مدیریت خشکیدگی بلوط عنوان کرد.

وی جنگل های زاگرس را یک میراث جهانی خواند که تنها متعلق یه ایلام و ایران نیست، لذا ضرورت دارد تا این مهم از طریق مجامع جهانی نیز پیبگیری شود.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: علی رغم تمام محدودیت ها مدیریت استان توانسته در این حوزه بخوبی عمل نماید و اقدامات موثر و مفیدی را بکار گیرد.

محمد ساکت تونسی الاصل نیز در این دیدار برشناسایی و اولویتبندی نیازها خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.

وی گفت: اگر چه بلوط در کالیفرنیا و جنوب اروپا وجود دارد ولی کیفیت جنگل های زاگرس و اهمیت بسترهای اقتصادی و اجتماعی، ارزش های زیست محیطی، و وسعت و بزرگی آن ما را بر آن داشت تا در پروژه تقویت سازگاری جنگل های زاگرس مشارکت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha