چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: 200121

استفاده از انواع قرص ها و شربت های شیمیایی تنها راه درمان گلو درد و سرما خوردگی نیست بلکه می توان با استفاده از ترکیبات گیاهی به درمان موثر این عارضه پرداخت.

درمان آسان گلودرد

سلامت نیوز: استفاده از انواع قرص ها و شربت های شیمیایی تنها راه درمان گلو درد و سرما خوردگی نیست بلکه می توان با استفاده از ترکیبات گیاهی به درمان موثر این عارضه پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز، سهیلا یعقوبی، متخصص طب سنتی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از خواص بسیار مفید لیمو ترش درمان و بهبود سریع گلو درد است زیرا لیمو ترش با ضد عفونی کردن بدن، تولید گلبول های سفید را  فعال تر و سیستم ایمنی را در برابر بیماری تقویت می کند.
یعقوبی اظهار کرد: آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ و برونشیت موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه است و در درمان گلودرد بسیار موثر است.
وی اظهار کرد: برای استفاده، 150 میلی‌لیتر آب جوش را روی آویشن (به میزان یک قاشق چای‌خوری) بریزید، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دمکرده را میل کنید. توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ مدام از دم کرده‌ آویشن استفاده کرد و بهتر است که  زنان باردار برای استفاده  از آن به پزشک مراجعه کنند.
یعقوبی یاد آور شد: 20 گرم استوقودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه بجوشانید، سپس محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید و این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha