افزایش شناخت مردم از ضرورت رسیدگی به دندان‌ها، تعداد بالای دندانپزشكان و توجه بیش از حد به زیبایی عوامل اصلی شكایت از دندانپزشكان هستند.

علل زیاد بودن شكایت از دندانپزشكان در مقایسه با سایر پزشكان
به گزارش سلامت نیوز دكتر عباس منزوی رییس دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار روابط عمومی وزارت بهداشت،  در رابطه با زیادتر بودن شكایت از دندانپزشكان به نسبت سایر پزشكان با بیان این مطلب گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان دندانپزشكی از همه رشته‌های دیگر پزشكی بیشتر بوده و در حدود بیست و چندهزار نفر دندانپزشك داریم كه این امر تعداد مراجعات به دندانپزشكان و متعاقب آن شكایت‌ها را بیشتر كرده است.
وی افزود: افزایش دندان‌های خراب و توجه به درمان دندان قبل از عمق یافتن خرابی‌های دندان و پرهیز از پرداخت هزینه‌های گزاف درمانی براثر افزایش آگاهی‌ها در مردم علت دیگر افزایش مراجعات به دندانپزشكان و در پی آن افزایش شكایات است.
وی در ادامه با اشاره به توجه بیش از حد برخی از افراد جامعه به زیبایی‌های ظاهری گفت: البته متأسفانه برخی دندانپزشكان عمومی هم گاهی كارهایی انجام می‌دهند كه توانایی آن را ندارند مثل جراحی‌های بزرگ فك و صورت  ایمپلنت‌های وسیع و بازسازی كل دهان كه نیاز به بیهوشی دارد و در توان این افراد نیست.
وی افزود: این معضلات در كل باعث شده كه بر حجم شكایات از قشر دندانپزشك در مقایسه با سایر اقشار پزشك افزوده شود.
منزوی در خاتمه از مردم خواست برای انجام هر كار دندانپزشكی به متخصص آن رشته مراجعه كرده و فریب تبلیغات سوء برخی سودجویان در این عرصه را نخورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha