چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 200216

پژوهشگران طی مطالعه خود 600 مرد و زن که در سلامت کامل و بدون پیشینه بیماری قلبی بودند را برای 15 سال زیر نظر قرار دادند.

تقویت سلامت قلب با یک فنجان چای در روز

سلامت نیوز: پژوهشگران طی مطالعه خود 600 مرد و زن که در سلامت کامل و بدون پیشینه بیماری قلبی بودند را برای 15 سال زیر نظر قرار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، مطالعه پژوهشگران آمریکایی نشان داده است، افرادی که روزانه یک فنجان چای می نوشند 35 درصد احتمال کمتری دارد حمله قلبی یا دیگر رویدادهای مهم قلبی عروقی را طی دوره زندگی خود تجربه کنند.

به گزارش "ریلکس نیوز"، دکتر الیوت میلر و تیم وی در بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور، آمریکا، متوجه شده اند که نوشیدن چای می تواند از قلب محافظت کند. تنها یک فنجان چای در روز - سبز یا سیاه - می تواند برای بهره‌مندی از فواید این نوشیدنی کافی باشد.

پژوهشگران طی مطالعه خود 600 مرد و زن که در سلامت کامل و بدون پیشینه بیماری قلبی بودند را برای 15 سال زیر نظر قرار دادند. طی این مدت، پژوهشگران داوطلبینی که حمله قلبی، سکته مغزی، و درد سینه داشتند یا به واسطه بیماری قلبی فوت کردند را مشخص کردند. آنها همچنین رسوب کلسیم در رگ های خونی داوطلبین طی یک بازه زمانی پنج ساله را اندازه گیری کرده و آنها را با سطوح پیشین مقایسه کردند.

نتایج کسب شده نشان داد، افرادی که چای می نوشند - یک تا سه فنجان در روز - نسبت به داوطلبین دیگر 35 درصد احتمال کمتری دارد به بیماری قلبی مبتلا شوند. همچنین این افراد سطوح پایین‌تری از رسوب کلسیم در رگ های خود داشتند.

در شرایطی که خیلی زود است تا پژوهشگران ارتباطی مستقیم بین نوشیدن چای و عدم ابتلا به بیماری قلبی ایجاد کنند، آنها ویژگی های محافظتی طبیعی در این نوشیدنی را مد نظر قرار داده اند. این شرایط می تواند به واسطه فلانوئیدهای موجود در چای باشد که یک نوع آنتی اکسیدان با توانایی پشتیبانی از سلامت قلب هستند.

نظریه دیگر این است، افرادی که چای می نوشند می توانند به طور کلی سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند. در کنار عواملی مانند رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن چای می تواند نقش مثبتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha