مشاور وزیر بهداشت گفت: چون ممكن است تعدادی از پرسنل وزارت بهداشت در تخلفات آزمون دستیاری دست داشته باشند. دست قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان آزمون دستیاری كاملاً باز گذاشته شده است اما وزارت بهداشت داوطلبانی را كه تخلفشان محرز شده است را از آزمون دستیاری امسال حذف كرد.

دست قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان آزمون دستیاری كاملاً باز است
به گزارش سلامت نیوز ، حسن آقاجانی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: كاری كه وزارت بهداشت در برابر تخلفات آزمون دستیاری كرد بهترین كاری بود كه به عدالت نزدیك بود. اولاً چون این امكان بود كه تعدادی از كاركنان وزارت بهداشت در این مسئله دخیل بوده باشند، دست قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان كاملاً باز گذاشته شد.

وی ادامه داد: در عین حال هر داوطلب و فردی كه احساس كند به او ظلمی شده است می‌تواند دادخواهی كند و به هر حال دستگاه قضایی با جدیت دارد این موضوع را پیگیری می‌كند.

مدیر كل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه كرد: هیئت بررسی كننده تخلفات آزمون دستیاری در وزارت بهداشت نیز به وظایف قانونی خود عمل كرده و افرادی كه تخلف آنها محرز شده است را به قوه قضاییه معرفی كرده است و در عین حال وزارت بهداشت دست قوه قضاییه را برای تحقیق و بررسی كامل موضوع كاملاً باز گذاشته است.

آقاجانی در پاسخ به این پرسش فارس كه چرا رسیدگی به این موضوع طول كشیده است گفت: روند رسیدگی قضایی به این موضوع پروسه‌ای در دستگاه قضایی دارد كه باید طی شود و در این مورد دستگاه قضایی باید پاسخگو باشد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت آزمون دستیاری را برگزار كرد و پس از مشخص شدن تخلف در آن به سرعت آن را باطل كرد و آزمون دوم را به سرعت و دقت تمام برگزار كرد، نتایج آزمون دوم نیز اعلام شد و پذیرفته شدگان مراحل ثبت نام را طی می‌كنند. تمام تلاش وزارت بهداشت این بود كه اتفاقی كه در آزمون اول افتاد در آزمون دستیاری دوم تكرار نشود.

وی در پاسخ به این پرسش كه تعداد متخلفان آزمون دستیاری چند نفر بودند، گفت:‌ معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز داوطلبانی را كه محرز شد در آزمون دستیاری اول تقلب كرده بودند و قبل از آزمون به سؤالات دسترسی پیدا كرده بودند از لیست داوطلبان آزمون دوم حذف كرد و ممكن است با رأی دستگاه قضایی این افراد از چندین دوره شركت در آزمون دستیاری محروم شوند اما بنده نمی‌توانم تعداد متخلفان این آزمون را اعلام كنم و این موضوع باید از طریق دستگاه قضایی اعلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha