پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 200278

بسیاری از علائم سرطان، تغییرات فیزیولوژیکی است که توسط خود فرد شناسایی می‌شود.

علائم اولیه رشد سرطان در بدن

سلامت نیوز: بسیاری از علائم سرطان، تغییرات فیزیولوژیکی است که توسط خود فرد شناسایی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، در کنار علائم بیشتر شناخته شده مثل وجود توده در قسمتی از بدن یا خونریزی غیرمعمول، تغییرات فیزیولوژیک زیر از علائمی است که باید مترصد آنها باشید و در صورت مشاهده برای ارزیابی بیشتر از پزشک متخصص کمک بخواهید:

خارش پوست

سیستم ایمنی بدن با سرطان مانند باکتری برخورد کرده و گلبول‌های سفید را برای مقابله با آن اعزام می‌کند. در نتیجه، جریان خون در منطقه مبتلا به رشد سرطانی افزایش پیدا می‌کند و این منطقه گرم‌تر احساس می‌شود، قرمزرنگ شده یا تغییررنگ می‌دهد یا دچار سفتی و خارش می‌شود.

بهبود نیافتن زخم

اگر یک بریدگی یا خراشیدگی را مدت زیادی روی قسمتی از پوستتان دارید که بهبود آن کند صورت می‌گیرد، آن را جدی بگیرید. سیستم ایمنی، مناطق دفاعی خود را اولویت‌بندی می‌کند و سرطان را بر هرگونه آسیب‌دیدگی دیگر اولویت می‌دهد. پس احتیاط به خرج داده و آزمایش خون غربالگری بدهید.

برجستگی در دهان یا زبان

برجستگی داخلی دهان، لثه یا گلو، بویژه برجستگی‌های سفید رنگ در این مناطق باید جدی گرفته شود.

مشکل بلع، هضم یا کاهش اشتها

هرچیزی که فرآیند گوارش را به میزان چشمگیر مختل کند، می‌تواند نگران‌کننده باشد زیرا بر توانایی بدن در گرفتن مواد مغذی از غذاهایی که می‌خوریم تاثیر می‌گذارد و به عملکرد بدن مثل عملکردهای درمانی آسیب می‌رساند.

تغییر حرکات روده

هرگونه تغییر در عمل دفع که بیش از دو روز به طول بینجامد، باید جدی گرفته شود. براساس اعلام جامعه سرطان آمریکا، علائمی مثل درد هنگام دفع، مدفوع بسیار تیره یا بسیار روشن، یبوست یا اسهال یا وجود خون یا مخاط در مدفوع، ازجمله تغییراتی است که باید با پزشک متخصص در میان گذاشته شود.

تغییرات دفع ادرار

عملکرد مثانه نیز همانند عملکرد روده باید منظم باشد. تغییر در شدت جریان ادرار، رنگ یا بوی آن یا وجود کف یا میزان قابل توجهی خون در ادرار را باید با پزشک در میان گذاشت.

تغییرات صدا

سرطان حنجره می‌تواند باعث تغییر درجه و تن صدای شما شود. تغییرات صدا را باید یکی از علائم رشد سرطان در بدن دانست.

سرفه

اگر سرفه مداومی را تجربه می‌کنید که نتیجه بیماری دیگری نیست، برای بررسی سرطان شش، مری، گلو و حتی معده آن را با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

منبع: powerofpositivity.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha