استفاده مداوم از مسکن های کاهنده درد با یک عارضه جانبی حتمی همراه است؛ ابتلا به آسیب های جدی معده و سایر اندام ها.

6 مسکن بدون عارضه را در آشپزخانه خود شناسایی کنید!

سلامت نیوز:استفاده مداوم از مسکن های کاهنده درد با یک عارضه جانبی حتمی همراه است؛ ابتلا به آسیب های جدی معده و سایر اندام ها.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،خوشبختانه برخی از مواد غذایی این قابلیت را دارند که بدون ایجاد عارضه جدی روی دستگاه گوارش کاهنده سردرد، درد مفاصل، و یا سایر دردهای آزاردهنده باشند.

هندوانه: از آنجا که بسیاری از سردردها با کاهش آب بدن ارتباط دارند، مصرف هندوانه و جبران مایعات بدن از طریق آن می تواند سردردهای تپش دار را از بین ببرد. زمانی که بدن دچار کم آبی می شود منیزیم و پتاسیم آن از دست می رود، هندوانه حاوی مواد معدنی ضروری است که علاوه بر تامین آب بدن و رفع سر درد، منیزیم و پتاسیم بدن را نیز فراهم می کند.

روغن زیتون: روغن زیتون دارای ترکیبات و خواص ضد التهابی است و اولئوکانتال موجود در آن دقیقا می تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با 200 میلی گرم ایبوپروفن است. رژیم غذایی کشورهای حوزه دریای مدیترانه که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است، از مدت ها قبل برای سلامتی انسان از جمله کاهش خطر سکته مغزی، بیماری های قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع فراموشی مفید تشخیص داده شده بود. پژوهشگران هنگامی متوجه این خاصیت روغن زیتون شدند که مشاهده کردند روغن زیتون فرآوری نشده مانند ایبوپروفن موجب ناراحتی در قسمت عقب گلو می‌شود.

سیر: سیر به طور موقت می تواند درد دندان شما را تا رسیدن نزد دندان پزشک کاهش دهد. آلیسین موجود در سیر یک ترکیب آنتی بیوتیکی با خاصیت ضد درد موضعی است.

قهوه: قهوه یک امدادگر برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش است. نوشیدن دو فنجان قهوه قبل از ورزش، می‌ تواند تا 48 درصد درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهد. این یعنی قهوه در تسکین درد حتی از آسپرین هم قوی‌تر است! ناپروکسن 30 درصد و آسپرین 25 درصد درد عضلانی را کم می‌ کند. علاوه بر این، به نظر می ‌رسد قهوه در افرادی که تازه ورزش را شروع کرده ‌اند، بیشتر کمک ‌کننده است تا در ورزشکاران حرفه‌ ای. به همین دلیل، این افراد می ‌توانند با استفاده از قهوه برنامه ورزشی خود را طولانی ‌تر کنند. البته مراقب باشید كه زیاده روی نکنید. دو فنجان قهوه در کنار روش ‌های کم‌ کننده درد عضلانی، مانند نرمش‌ های کششی، ماساژ و حمام سرد، برای تسکین درد‌های پس از ورزش کافی است.

ماهی قزل آلا: امگا 3 موجود در این ماهی التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند کسانی که دچار گردن دردهای غیر جراحی هستند، با دریافت 1200 میلی گرم امگا 3 در روز، 60 درصد کاهش درد را گزارش کرده اند. علاوه بر این، امگا 3 خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن ها و عدم تمرکز را کاهش می دهد و برای التیام بیماری های قلبی عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است

زنجبیل: زنجبیل با افزایش ترشح بزاق، افزایش ترشح شیره های گوارشی، کاهش اسید معده، افزایش حرکت روده ها و ... تهوع را بهبود می بخشد. مصرف زنجبیل تهوع ناشی از بارداری، ماشین گرفتگی، عمل جراحی، شیمی درمانی ناشی از سرطان را کاهش می دهد.

منبع:healthguides

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha