وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اگر انتقادها در فضای صمیمی انجام شود نتایج موثری را به همراه خواهد داشت، گفت: نباید مشکلات ایجاد شده توسط ۲ تا ۳ درصد پزشکان که معمولاً صاحب نفوذ هستند تابلوی جامعه پزشکی شود.

وزیر دادگستری: اجازه ندهیم مشکلات ایجاد شده توسط ۳ درصد پزشکان صاحب نفوذ، تابلوی این صنف باشد

سلامت نیوز: وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اگر انتقادها در فضای صمیمی انجام شود نتایج موثری را به همراه خواهد داشت، گفت: نباید مشکلات ایجاد شده توسط ۲ تا ۳ درصد پزشکان که معمولاً صاحب نفوذ هستند تابلوی جامعه پزشکی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در همایش «اخلاق و حقوق حرفه‌ای، قوانین و حقوق پزشکی» با اشاره به اینکه در حوزه‌های تخصصی و بخشی همچنین در سطوح عمومی جامعه ضرورت توجه به اخلاق حائز اهمیت است، گفت: عوارض بد اخلاقی آزارمان می‌دهد و متاسفانه امروزه 10 میلیون پرونده یونیک تکراری می‌شود و این مساله جای تعجب دارد که چرا اینقدر نقض قوانین داریم و حقوق رعایت نمی‌شود.

وزیر دادگستری افزود: از جامعه 80 میلیونی سالی 10 میلیون پرونده داریم و واقعا قدمان نمی‌کشد چطور آن را ارزیابی کنیم البته این مساله دلایل زیادی دارد و موضوعی که مهم است این بوده که نباید این مسائل باعث بدبینی و ناامیدی در جامعه شود.

پورمحمدی گفت: جامعه ما ویژگی‌های ممتازی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد البته هیچ فرصت و شغلی خاصیت پزشکی را ندارد حتی قضاوت، معلمی، سیاست‌مدار و کاسب بودن هم علیرغم اینکه شغل هستند به درجه پزشکی نمی‌رسند.

وی افزود: روح انسانی و کرامت همچنین محبت در طبابت نهفته است، رفاقت، شفقت و دلسوزی در طبابت است و در حکما و علمای ما طبابت را ویژگی جامعه می‌شمارند. حکیم صاحب تعقل، اخلاق و حکمت نظری و عملی بوده و این مساله بسیار حائز اهمیت است و صرفا حکیم دارای دانایی نیست بلکه علم و اخلاقش نیز در زندگی مشخص است.

وزیر دادگستری اضافه کرد: ما دارای جامعه هوشمند و اخلاق‌مدار هستیم و باید خدا را شکر کنیم و در مقابل دستاوردها شاکر و قدردان باشیم. همچنین مشکلات را در فضای دلسوزی بیان کنیم.

پورمحمدی تصریح کرد: اگر در فضای صمیمی انتقاد شود همه از هم می‌پذیریم، کشور ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و آیا کسی می‌تواند این ادعا را کند که از نظر انسجام سیاسی دچار مشکل هستیم؟! و آیا در عرصه جهانی کشور ذلیل و ملت بی شأنی هستیم.

وی تصریح کرد: انسجام سیاسی و اجتماعی ما اقتدار ایجاد کرده و این مساله در عرصه جهانی و دیپلماسی نمودار است به طوریکه در عرصه صنعت و فناوری طبق گزارش‌های اعلام شده سازمان ملل عنوان کرده که ایران طی 10 تا 12 سال گذشته از رتبه 34 به رتبه 16 جهان رسیده است و این موضوع را نیز آقای ستاری عنوان کرده است و در واقع این مسئله یک رشد کاملا جهشی و انفجاری است.

وی گفت: در دنیای پر آشوب و تنفرآمیز که قتل و ترور ان را فرا گرفته کشور ما در فضای امنی بوده و کسی حتی جرأت تعرضی ندارد، انشاالله. و این دستاورد بزرگی است و باید اینها را درک کرده و افتخار کنیم.

پورمحمدی گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد اصلاح شود خودش باید اصلاح شود و با بگیر و ببند مثلاً در جامعه پزشکی نمی‌توان آن را کنترل کرد و در واقع انجمن‌های صنفی حرفه‌ای در این اصلاح شدن‌ها بسیار موثر هستند و ما انتظار داریم نظام پزشکی خودش در این زمینه اهتمام کند.

وزیر دادگستری عنوان کرد: البته تلاش بیشتری باید از درون رخ دهد و اساس تحول نیز همین است.

وی گفت: اکثر پزشکان با دلسوزی و قناعت انگیزه خوبی داشته و زندگی خوبی دارند و مشکلات ما برای 2 تا 3 درصد است که اینها معمولا صاحب نفوذ بوده و کل جامعه را سپر خود می‌کنند.

پورمحمدی گفت: خواهش می‌کنم اکثریت اجازه ندهند سپر اقلیت شوند و در واقع 2 تا 3 درصد تابلوی این صنف نباشند و نباید اجازه دهیم در کشور قضاوت‌ها از چند درصد اندک تعمیم به همه افراد شود.

وزیر دادگستری اظهار کرد: برخی بی‌انصافی می‌کنند، دولت خدمت کرده و ممکن است یک تا 10 جا اشکال پیش آید ولی اینقدر این مسئاله را تکرار می‌کنیم که فکر می‌کنم که حق همه را می‌خورند و اجحاف می‌کنند که این مسئله درست نیست. در ارتباط با برجام نیز خیلی بی‌انصافی است که گفته شود شرایط تغییر نکرده چرا که از یک شرایط سخت و متفاوت متحول شدیم و ما جامعه‌ای زیر فشار و محکوم به نقض مقررات جهانی، تروریست و ... بودیم ولی الان این صحنه عوض شده و تبدیل به شرایطی شده است که ما امروز به آمریکا می‌گوییم چرا ناامنی و ترویج تروریست می‌کنی و این را جامعه جهانی از ما می‌پذیرد.

پورمحمدی گفت: آیا این دستاورد کمی است؟ این ناچیز است؟ چرا دستاوردهای یک ملت بزرگ را کم می‌بینید؟ در اوج تحریم بودیم و می‌خواستند ما را ورشکست کنند ولی امروز خودشان بزرگترین قرارداد هوایی را اجرایی می‌کنند و در واقع این رد اقدامات گذشته‌شان است. مگر امضای قراردادهای بزرگ غیر از تحریم شکنی است؟

وی افزود: این واقعیت اجتماعی است و گاهی نمی‌خواهیم ان را ببینیم. آقای هاشمی وزیر بهداشت نیز تحولی بزرگ در نظام سلامت و تعرفه گذاری ایجاد کرد تا وضع زیرمیزی عوض شود. ما مشکلات فراوانی داریم تا طرح ایشان روی زمین نماند و امیدواریم اقدامات لازم در این راستا و جهت تأمین منابع اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha