رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اکنون 40 تا 50 درصد سرطان‌ها قابل درمان است و با اصلاح شیوه زندگی 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است

سلامت نیوز:رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اکنون 40 تا 50 درصد سرطان‌ها قابل درمان است و با اصلاح شیوه زندگی 40 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر بابک اقبالی در همایش یک روزه پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان‌های شایع در ایران با اشاره به اینکه سرطان پس از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح رانندگی سومین عامل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه بهداشت، تلاش بر این است که مردم به درجه‌ای از خود مراقبتی برسند که بتوانند در مقابل ابتلا به بیماری‌ها از خود محافظت کنند.

وی در ادامه افزود: اجتناب از استعمال دخانیات، فعالیت بدنی منظم، کنترل و متعادل نگاه داشتن وزن بدن، تغذیه مناسب با تاکید بر مصرف کافی میوه و سبزیجات، محافظت در برابر عفونت‌ها، محافظت از پوست در برابر پرتوهای خورشید، رعایت اصول ایمنی در خانه و محل کار، داشتن سلامت روانی، زندگی اجتماعی سالم از راهکارهای سازمان بهداشت جهانی در راستای پیشگیری از سرطان به شمار می‌رود.

اقبالی یادآور شد: بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2008 میلادی هفت میلیون و 600 هزار نفر مرگ ناشی از سرطان (13 درصد کل مرگ‌ها) ثبت شده است که از این تعداد حدود 70 درصد از کل مرگ‌ها به علت سرطان در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در هر صد هزار جمعیت 205 مرد و 165 زن در جهان به سرطان مبتلا می‌شوند، عنوان کرد: در ایران در هر صد هزار جمعیت 134 مرد و 128 زن به سرطان مبتلا می‌شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha