همایش کشوری روز جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر با انتشار قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

ممنوعیت هرنوع تبلیغ و ترویج محصولات تغذیه مصنوعی شیرخواران
به گزارش سلامت نیوز در این قطعنامه بر رعایت قانون ترویج تغذیه با شیرمادر و کد بین المللی توسط تولید کنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان جانشین شونده های شیرمادر تاکید شده و هر نوع تبلیغ و ترویج محصولات تغذیه مصنوعی، ممنوع اعلام شده است.
در بخش دیگری از این قطعنامه آموزش و بازآموزی متخصصین کودکان، نوزادان، زنان  و زایمان، پزشکی اجتماعی، پزشکان عمومی و پیراپزشکی رشته های مرتبط در مورد تغذیه با شیرمادر در دوران تحصیل و حین خدمت با تعامل معاونین آموزشی، بهداشت و درمان و همچنین مشارکت سیستم آموزشی کودکان، نوجوانان و جوانان و نیز رسانه ها برای فرهنگ سازی و همچنین سایرخدمات اجتماعی برای فراهم نمودن بستر مناسب جهت فعالیت های حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیرمادر مورد تاکید قرار گرفته است.
در یکی از بندهای این قطعنامه با اشاره به اینکه سلامت شیرخواران و کودکان خردسال منفک از سلامت وتغذیه زنان و نقش موثر آنها به عنوان مادر نیست، آمده است:
سیستم بهداشتی و تمام کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در آن، وظیفه خطیری در تشویق و تسهیل تغذیه با شیرمادر، حل مشکلات شیردهی مادران و یا در مواقع لزوم تغذیه مناسب شیرخواران محروم از شیر مادر دارند. و همچنین عوامل اقتصادی متعددی بر روند موفق تغذیه با شیرمادر تاثیر می گذارند. بنابراین حمایت های اجتماعی برای حفظ، تسهیل و ترویج تغذیه با شیرمادر ضروری است و لازم است سلامت مادران و موفقیت شان در امر شیردهی با حمایت آنها در خانواده، محیط کار، سیستم بهداشتی و جامعه تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha