وجید دستجردی آخرین پیشرفت‌های كشور را در حوزه نظام سلامت تشریح كرد و گفت كه در آینده‌ای نزدیك دستگاه دیالیز و ام‌ آر آی تولید داخل روانه بازار خواهد شد.

وزیر بهداشت آخرین پیشرفت‌های كشور را در حوزه بهداشت تشریح كرد
به گزارش سلامت نیوز مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت كه صبح امروز سه‌شنبه در دومین روز همایش ایرانیان مقیم خارج از كشور در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت كشورمان در 31 سال گذشته، اظهار داشت: ایران امروز 46 دانشگاه علوم پزشكی دارد و تنها كشوری است كه وزیر بهداشت آن مسئول آموزش پزشكی است.
وی افزود: یكی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بوده است چرا كه پیشرفت‌هایی كه امروز ملت ایران به دست آورده‌اند با آنچه در 31 سال پیش بود، قابل مقایسه نیست؛ اكنون حدود 8 هزار مركز بهداشتی- درمانی در روستاها به مردم خدمات درمانی ارائه می‌كنند و 20 هزار نفر پزشك خانواده در خدمت مردم برای ارائه خدمات بهداشتی هستند.
وزیر بهداشت در خصوص میزان امید به زندگی گفت كه اكنون زنان 73، مردان 71 و به طور متوسط میزان امید به زندگی در كشور به 72 سال رسیده است.
دستجردی افزود: با كمك مدیران وزارت بهداشت همه بیماران عفونی در كشور واكسینه می‌شوند به طوری كه بسیاری از واكسن‌های آن در داخل كشور تولید می‌شود.
وی همچنین خطاب به ایرانیان مقیم خارج از كشور گفت كه جمهوری اسلامی ایران اكنون به بهترین كشورهای پیوندكلیه در جهان پیوسته است و این یك افتخاری بزرگ برای ملت ایران است.
وزیر بهداشت به تحریم‌های اخیر واكنش نشان داد و گفت: 73 كارخانه داروسازی در داخل كشور دایر است كه به همت پزشكان ایرانی 96 درصد از داروهای مورد نیاز، در داخل كشور تولید می‌شود و حتی چندین داروی ضد سرطان در داخل كشور تولید شده است.
دستجردی تصریح كرد: حوزه بهداشت و سلامت ایران اكنون تا حدی پیشرفت كرده است كه به لحاظ تولید واكسن مورد تائید WHO قرار گرفته است و بر همین اساس در آینده گروهی از WHO برای بازدید به ایران خواهند آمد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی كشور در زمینه رشد علمی محصولات پژوهشی، گفت: اكنون ایران به لحاظ رشد محصولات پژوهشی رتبه اول جهانی را در اختیار خود گرفته است و كشورهای چین و كره بعد از ایران قرار دارند.
وزیر بهداشت از ساخت دستگاه دیالیز و ام آر آی در داخل كشور خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیك دستگاه دیالیز و ام‌ آر ‌آی ساخت متخصصان ایرانی روانه بازار خواهد شد.
دستجردی در پایان از ایرانیان مقیم خارج از كشور خواست كه مشكلات خود را در زمینه بهداشت و نظام سلامت با مدیران و مسئولان وزارت بهداشت كه در سالن حضور داشتند در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha