سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 20133

ر حالی كه میزان شیوع این قبیل بیماری‌ها در مناطقی نظیر آفریقا بسیار افزایش یافته است، كارشناسان بر این باورند كه این تلفن‌همراه می‌تواند جان هزاران نفر را از مرگ نجات دهد.

ساخت تلفن‌همراه برای تشخیص بیماری ایدز
گروهی از دانشمندان در مركز علمی و تحقیقاتی UCLA در حال ساخت تلفن‌همراهی هستند كه علاوه بر برقراری ارتباط كاربر با اطرافیان، امكان تشخیص ویروس HIV، مالاریا و دیگر بیماری‌ها را ممكن می‌كند.

به گزارش فارس به نقل از الكترونیستا، در حالی كه میزان شیوع این قبیل بیماری‌ها در مناطقی نظیر آفریقا بسیار افزایش یافته است، كارشناسان بر این باورند كه این تلفن‌همراه می‌تواند جان هزاران نفر را از مرگ نجات دهد.

دكتر "آیدوگان اوزكان " از دانشمندان مركز UCLA كه مدیریت این گروه را برعهده دارد، برای انجام بررسی‌های خود هزاران سلول خونی را روی لنز دوربین دیجیتالی یك تلفن‌همراه قرار داد و از طریق یك فیلتر ویژه، از منبع موجود به آن‌ها نور تابید.

این نور فیلترشده توانست كیفیت هر یك از این سلول‌ها را نمایان كند و آن را در یك نرم‌افزار ویژه مورد بررسی قرار دهد. این بررسی‌ها كه تنها در چند دقیقه صورت گرفت، نشان داد كه این سلول‌ها حاوی چه بیماری هستند.

این تلفن‌همراه و فناوری وابسته به آن هنوز تكمیل نشده و قرار است به زودی آزمایش‌های اوزكان و گروه تحقیقاتی وی روی آن تمام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha