وزیر بهداشت گفت: هم اكنون در حال تدوین نظام جامع سلامت كشور هستیم كه از انجمن‌های علمی كشور دعوت می‌كنیم كه ما را در تدوین این نظام جامع كنند.

انجمن‌های علمی برای تدوین نظام جامع سلامت كشور كمك كنند
مرضیه وحید دستجردی در همایش ارزیابی توسعه علوم كه صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: هم اكنون 160 انجمن علمی در حوزه پزشكی در كشور فعال هستند كه اعضای این انجمن‌های علمی را اعضای هیئت علمی و متخصصان كشور تشكیل می‌دهند.
وی اظهار داشت: انجمن‌های علمی ظرفیت‌های فراوانی دارند كه متأسفانه ما از این ظرفیت‌های بالقوه نتوانسته‌ایم استفاده بهینه كنیم.
وی افزود: انجمن‌های علمی در حوزه آموزش جامعه پزشكی نقش موثری داشته‌اند و آموزش نیز یكی از پایه‌های پیشرفت پزشكی در كشور است و همچنین این انجمن‌ها در حیطه ارتباطات بین الملل بسیار موثر بوده است و اگر سامانه‌های توانمند‌تری را در اختیار آنها قرار دهیم، می‌تواند موثرتر باشد.
وزیر بهداشت گفت: ما از فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده خوبی در تدوین اسناد راهبردی تخصصی كرده‌ایم و این اسناد قوام بیشتری گرفتند و همچنین در زمینه‌های برنامه‌ریزی آموزشی نمی‌توان نقش انجمن های علمی را نادیده گرفت و این انجمن‌ها در زمینه تولیدات علمی و كرسی‌های نظریه پردازی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.
وی افزود: نباید پیشرفت علمی متناسب با زمان خودمان را به دست بیاوریم و باید انجمن‌های علمی پای كار در صحنه باشند.
وحید دستجردی با اشاره به اینكه نقش انجمن های علمی در حوزه پژوهش كم رنگ است جای خالی انجمن های علمی در پژوهش‌های مرتبط در سلامت را حس می‌كنیم و باید این انجمن‌ها در این حوزه فعال‌تر شوند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینكه نقشه جامع علمی كشور تدوین شده است گفت: این نقشه مراحل نهایی تصویب خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی می‌كند و در همین راستا نیز ما نقشه جامعه نظام سلامت را در وزارت بهداشت تهیه می‌كنیم و از انجمن‌ها علمی كشور دعوت می‌كنیم كه ما را در تدوین جامع نظام سلامت كشور كمك كنند.
وی افزود: انجمن‌های علمی یك شبكه از متخصصان و دانشمندان هستند كه این شبكه می‌تواند نقش اساسی و بزرگی را در كشور داشته باشد و با منسجم شدن این شبكه بسیاری از نگرانی‌های و دغدغه‌های متخصصان برطرف خواهد شد.
وزیر بهداشت با تاكید بر همكاری انجمن‌های علمی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف گفت: با كمك انجمن‌های علمی می‌توانیم تلاش‌های فردی را به دستاوردهای علمی جامع و اجتماعی تبدیل كنیم. انجمن‌های علمی در انجام مشاوره‌های علمی نقش مهمی دارند كه این مشاوره‌ها را به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های اجرایی كشور می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha