شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 201693

از ایام کهن تا به امروز برخی مواد خاص بوده اند که به زیبا کردن خانم ها کمک می کرده اند. یکی از محبوب ترین آنها برای من زعفران است. از کودکی به این ادویه خوش رنگ و بو و البته گران قیمت علاقه داشتم. می دیدم که چگونه مقداری زعفران می تواند یک بشقاب برنج عادی را تغییر دهد و جذاب تر کند.

صورتی درخشان با ماسک زعفران و ماست

سلامت نیوز: از ایام کهن تا به امروز برخی مواد خاص بوده اند که به زیبا کردن خانم ها کمک می کرده اند. یکی از محبوب ترین آنها برای من زعفران است. از کودکی به این ادویه خوش رنگ و بو و البته گران قیمت علاقه داشتم. می دیدم که چگونه مقداری زعفران می تواند یک بشقاب برنج عادی را تغییر دهد و جذاب تر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، طعم عجیب و رنگ قرمز طلایی این ادویه از گل زعفران است. در درست کردن 28 گرم ادویه زعفران، 4.500 گل زعفران به کار می رود. زعفران خواص درمانی فوق العاده ای دارد و در انواع روش های درمانی به کار برده می شود. این ادویه می تواند گرفتگی های دوره یائسگی را تسکین دهد و به مردان در مشکل باروری کمک کند. همچنین زعفران می تواند افسردگی و استرس را کاهش دهد و به عنوان تقویت کننده ی قوای جنسی شناخته می شود. استفاده از آن به صورت موضعی برای پوست می تواند به حل مشکلاتی مانند خشکی پوست، رنگ پریدگی و آکنه کمک کند.

این ادویه ارزشمند می تواند کمک شایانی به روشن شدن و درخشش پوست صورتتان کند. استفاده از ماست ( سرشار از زینک و ویتامین های B ) که اسید لاکتیک طبیعی است و ترکیب کردنش با عسل سرشار از آنزیم به زعفران این اجازه را می دهد تا خوب به پوست نفوذ کند و بیشتر تاثیر بگذارد. عسل یک هومکتانت طبیعی است و پوست را انعطاف پذیر و صاف نگه می دارد. زعفران محصولی است که تقریبا می شود گفت مخصوص کشور خودمان است پس با تهیه کردنش مشکلی نخواهید داشت. تنها مانعی که ممکن است وجود داشته باشد، قیمت بسیار بالای این ادویه است. در ادامه می خواهیم ماسک صورتی را به شما آموزش دهیم که در آن زعفران به کار رفته و می توانید به سادگی خودتان در خانه تهیه اش کنید:

ماسک زعفران

مواد لازم:

    یک دوم فنجان ماست ترجیحا ارگانیک ( من ماستی که از شیر بز یا گوسفند تهیه شده باشد را ترجیح می دهم )
    سه قاشق غذا خوری عسل
    یک قاشق غذا خوری زعفران ( سعی کنید از زعفرانی استفاده کنید که کیفیتش ثابت شده است و از اصل بودنش مطمئن هستید ).

روش آماده سازی:

1- خیلی ساده ماست، عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت طلایی کم رنگی به خود بگیرد.

2- سپس آن را روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

3- یکی دیگر از روش ها اضافه کردن چند قطره لیمو، یک بند انگشت شکر و چند قطره روغن نارگیل است.

4- تمام مواردی که گفته شد را با ماسکی که آموزش آن داده شد ترکیب کنید و قبل از مالیدن به پوست صورت اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha