دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات شبانه آغاز شده است. در این بین خودرو‌هایی که دور دور می‌کنند در سیبل پلیس راهور قرار دارند و آن‌طور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده در نخستین شب از اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات رانندگی شبانه با ۱۶۵ خودرو به دلیل دوردور و مزاحمت ترافیکی برخورد شده است. تصاویر منتشر شده از اولین شب اجرای این طرح از به کارگیری تعداد قابل توجهی خودرو و موتورسیکلت پلیس حکایت دارد. همچنین در نقاط مختلف شهر تابلو‌هایی که روی آن «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» درج شده نصب شده است.

تشدید برخورد با دور‌دور

سلامت نیوز: طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات شبانه آغاز شده است. در این بین خودرو‌هایی که دور دور می‌کنند در سیبل پلیس راهور قرار دارند و آن‌طور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده در نخستین شب از اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات رانندگی شبانه با ۱۶۵ خودرو به دلیل دوردور و مزاحمت ترافیکی برخورد شده است. تصاویر منتشر شده از اولین شب اجرای این طرح از به کارگیری تعداد قابل توجهی خودرو و موتورسیکلت پلیس حکایت دارد. همچنین در نقاط مختلف شهر تابلو‌هایی که روی آن «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» درج شده نصب شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه آرمان در ادامه نوشت: دور دور کردن جزو جرایم مشهود است. طرح ویژه پلیس برای برخورد با تخلفات شبانه در سال‌های گذشته اجرا می‌شد، اما تنها دو روز در هفته و در روزهای پایانی هفته به مرحله اجرا در می‌آمد، اما اردیبهشت سال گذشته جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از تشدید برخورد با تخلفات شبانه و «دوردور کردن» خودروها خبر داد. در این طرح بیش از ۱۰۰ تیم از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تا ساعت یک بامداد در سطح معابر پرتردد و بزرگراه‌ها حضور داشتند. به گفته مسئولان امر هدف اصلی از این گونه اقدامات برخورد با تخلفاتی نظیر سرعت غیرمجاز، انجام حرکات نمایشی، دور دور کردن با خودرو، ایجاد سد معبر و... بوده است. در همین راستا از ابتدای اجرای این طرح با بیش از یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرویی که رانندگان آن مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده و یا با دوردور کردن باعث ایجاد نا امنی شدند، برخورد شد. از میان این خودروها حدود ۶۰ درصدشان یعنی رقمی معادل بیش از ۸۵۰ دستگاه خودرو از نوع خودروهای لوکس بوده است. در این طرح قرار است ماموران پلیس با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی همچون حرکات مارپیچ و سرعت غیرمجاز، رانندگی در حین مستی، دور دورهای شبانه، تردد کامیون‌ها در بزرگراه و آلودگی صوتی توسط خودروها برخورد کنند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از شنبه شب تا کنون با یک هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه متخلف در قالب طرح برخورد با تخلفات شبانه در بزرگراه‌های تهران برخورد شده است.

اعمال قانون برای۱۶۵خودرو

چند وقتی است که دور دور کردن‌های شبانه برخی از جوانان به بحث داغ رسانه‌ها، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی بدل شده است. مردم واکنش‌های متفاوتی به این دور دور کردن‌های شبانه پولدارها در چند خیابان تهران داشتند. این در حالی است که مقام معظم رهبری هم نسبت به جولان برخی جوانان با خودروهای لوکس هشدار دادند و پس از آن پلیس راهنمایی و رانندگی از طرح برخورد با تخلفات شبانه در تهران خبر داد که دوردورکردن‌ها هم بخشی از این تخلفات محسوب می‌شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال قانون ۱۶۵ خودرو به دلیل دوردور و مزاحمت ترافیکی در نخستین شب از اجرای طرح ضربتی با تخلفات رانندگی شبانه خبر داد. روز گذشته محمدرضا مهماندار با اشاره به اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات رانندگی شبانه در معابر تهران اظهار کرد: شنبه شب نخستین مرحله از طرح ضربتی برخورد با تخلفات شبانه رانندگی و دور دور کردن با مشارکت ۴۰۰ نیروی پلیس در قالب ۱۰۰ تیم به مرحله اجرا در آمد. او با بیان اینکه ماموران پلیس پیشگیری، یگان امداد و پلیس افتخاری ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را در اجرای این طرح همراهی می‌کردند، افزود: این طرح از ساعت ۲۲ شنبه شب آغاز شده و تا بامداد روز گذشته در معابر تهران به ویژه معابر شمالی همچون بلوار اندرزگو، بزرگراه همت، بزرگراه بابایی، بلوار سعادت‌آباد، بزرگراه نیایش و... اجرا شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آمار خودروهایی که شنبه شب و در اجرای این طرح اعمال قانون شدند، گفت: در طرح شب گذشته ۴۰۰ دستگاه کامیون کنترل شد که از این تعداد ۳۴ دستگاه به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شده و پنج دستگاه نیز توقیف شده است، ضمن اینکه ۴۲ دستگاه کامیون نیز به دلیل آلایندگی جریمه شده و ۱۲ دستگاه کامیون دیگر نیز به خاطر سرعت غیرمجاز اعمال قانون شدند.

اعمال قانون ۱۶۵خودرو به دلیل دوردور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه ایجاد دور دور و مزاحمت ترافیکی برای شهروندان از جمله مواردی است که پلیس با آن برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا شنبه شب ۱۶۵ دستگاه خودرو سواری که اقدام به دوردور کردن و مزاحمت ترافیکی کرده بودند از سوی پلیس جریمه شده و پنج دستگاه خودرو نیز توقیف شدند. مهماندار ادامه داد: همچنین ۱۰۵ دستگاه خودرو نیز به دلیل انجام حرکات مارپیچ و خطرناک وهمچنین سرعت غیرمجاز اعمال قانون شده و هشت دستگاه نیز توقیف شد. او با اشاره به دیگر تخلفاتی که ماموران راهور در طرح شبانه برخورد با تخلفات رانندگی با آن برخورد کرده‌اند، گفت: یک هزارو ۱۰۵ مورد خودرو متخلف دیگر نیز توسط ماموران در شب گذشته اعمال قانون شدند. او با تاکید بر اینکه طرح برخورد با تخلفات رانندگی شبانه و دوردور کردن در روزهای آتی ادامه خواهد داشت، افزود: اجرای این طرح در روزهای آتی ادامه داشته و در روزهای پایانی هفته و تعطیلات نیز تشدید خواهد شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه اجرای این طرح در کدام یک از مناطق تهران خواهد بود نیز تاکید کرد: پلیس در تمامی معابری که این تخلفات فراوانی داشته باشد حضور داشته و این طور نیست این طرح تنها در همین پنج محوری که بیان شد، اجرا شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: این طرح بر اساس خواست و مطالبه مردم و همچنین نیاز ترافیک تهران برای برخورد با رانندگان پرخطر و حادثه ساز اجرا شده است و ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، به گفته مهماندار در اجرای این طرح علاوه بر گشت‌های محسوس پلیس، تیم‌ها و گشت‌های نامحسوس نیز حضور دارند. در ضمن در این طرح با کامیون‌هایی که دارای نقص فنی هستند یا با حرکات خطرناک موجب نگرانی و سلب آسایش شهروندان در معابر می‌شوند، رانندگانی که به صورت دور دور موجب ترافیک‌های بدون علت می‌شوند و موتور سیکلت‌های سنگینی که تردد آنها ممنوع است و شبانه با انجام حرکات خطرناک موجب ناراحتی سایر رانندگان و مردم می‌شوند، به‌شدت برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha