شایع‌ترین بیماری سرطان بین زنان كشور سرطان پستان است كه سالیانه هفت هزار مورد جدید به مبتلایان اضافه می‌شود و در مجموع 40 هزار مبتلا به این سرطان در كشور وجود دارد.

سن ابتلا به سرطان سینه در ایران 12 سال زودتر از سایر كشورها است
سلامت نیوز:رئیس بیمارستان امام خمینی سن شیوع این بیماری را در كشور 10 تا 12 سال زودتر از سایر كشورها دانست و گفت: جوانان در ایران بیشتر از میانسالان مبتلا می‌شوند و متاسفانه هنگامی مراجعه می‌كنند كه مرحله بیماری بسیار بالا است، 65 درصد بیمارانی كه تشخیص داده می‌شوند بیماری در آنها گسترش یافته است.
احمد كاویانی در گفت وگو با  ایلنا،افزود: شایع‌ترین بیماری سرطان بین زنان كشور سرطان پستان است كه سالیانه هفت هزار مورد جدید به مبتلایان اضافه می‌شود و در مجموع 40 هزار مبتلا به این سرطان در كشور وجود دارد.
وی ادامه داد: هزینه درمان و تشخیص این بیماری در سرانه سلامت كشور نسبت به سایر كشورها كمتر است و این در حالی است كه بیمه پوشش مناسبی در برخی موارد نمی‌دهد وگاهی ممكن است به دلیل هزینه بالای درمان در بخش دولتی مردم توان پرداخت نداشته باشند.
وی تصریح كرد: داروهایی كه برای درمان این سرطان استفاده می‌شود اغلب بیمه نیستند و ده‌ها میلیون تومان برای شخص هزینه در بر دارد.این درحالی است كه داروهای درمانی سرطان سینه بیشتر وارداتی است
كاویانی میانگین سن ابتلا به سرطان سینه را در كشورهای غربی بین افراد 50 تا 60 ساله دانست و گفت: در ایران میانگین سن ابتلا بین افراد 40 تا 50 ساله است.
وی سابقه خانوادگی و عامل ژنتیكی را در كشور بیش از سایر عوامل در ایجاد این بیماری موثر دانست و گفت: ژنتیك بین شش تا 10 برابر بیش از سایر عوامل باعث سرطان سینه می‌شود و سایر عوامل شاید درصد ابتلا را 8/1 افزایش دهد.
رئیس بیمارستان امام خمینی برخلاف سرطان‌ها توزیع جغرافیایی را در ایجاد این بیماری موثر ندانست و گفت: در همه جای كشور سرطان سینه توزیع همگن دارد و نمی‌توان شهری را نام برد كه بیشترین ابتلایان به این سرطان را در خود داشته باشد اما به هر صورت شبكه سرطان وزارت بهداشت در این خصوص ماموریت جمع‌بندی اطلاعات را به مركز تحقیقات جهاد دانشگاهی سپرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha