نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت بهداشت را مکلف به اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت پیشگیری بر درمان کردند.

سلامت نیوز: نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت بهداشت را مکلف به اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت پیشگیری بر درمان کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه با بند هـ ماده 89 این لایحه موافقت کردند.

گفتنی است حیدرعلی عابدی در پیشنهادی خواستار اضافه شدن عبارتی با عنوان «به کارگیری گروه پرستاران برای ارائه مراقبت های پرستاری در سطح جامعه و منزل» شد که نمایندگان با 147 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

همچنین برای رفع ابهام عبارت پرداخت مبتنی بر عملکرد نیز رئیس مجلس پیشنهاد داد تا عبارت «مطابق با قوانین مربوطه و احتساب حقوق آن ها» مطرح کرد که نمایندگان با 181 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

لازم به ذکر است، در بند اصلاحی هـ ماده 89 آمده است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است به اجرای " نظام خدمات جامع و همگانی سلامت" با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان و مبتنی بر مراقبتهای اولیه سلامت، با محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده با بکارگیری پزشکان عمومی و خانواده و به کارگیری گروه پرستاری برای ارائه مراقبت های پرستاری در سطح جامعه و منزل، سطح بندی خدمات، پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، واگذاری امور تصدی گری با رعایت ماده(13) قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت مبتنی بر عملکرد مطابق با قوانین مربوطه و احتساب حقوق آن ها اقدام نماید. به نحوی که، تا پایان سال دوم برنامه کلیه آحاد ایرانیان تحت پوشش نظام ارجاع قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha