معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از راه‌اندازی نخستین سایت گردشگری سلامت تا دوماه آینده خبر داد.

نخستین سایت گردشگری سلامت راه‌اندازی می‌شود
به گزارش سلامت نیوز،اصغر زارع‌پور درباره‌ی اقدامات انجام‌شده در بحث گردشگری سلامت، بیان کرد: به‌دلیل وجود مراکز تخصصی، فوق تخصصی و تکنولوژی‌ روز، بسیاری از افراد استان فارس را به‌عنوان یک قطب گردشگری سلامت انتخاب می‌کنند. هم‌چنین زیبایی‌های شیراز، شرایط اقلیمی، تاریخی و مناطق گردشگری، استان فارس را با این اقبال مواجه کرد که مسافران زیادی به آن مراجعه کنند.

او با اشاره به مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های درمانی در ایران و وجود متخصصان، گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس سالانه حدود 50میلیون دلار در کشورهای اروپایی برای هزینه‌های درمانی صرف می‌کنند و اگر ما دست کم 10 یا 20 درصد این گردشگران سلامت را از حاشیه‌ی خلیج فارس با تبلیغات مناسب بتوانیم جذب کنیم، در مدت کوتاهی از برخی کشورها که در این زمینه بسیار فعال شده‌اند، مانند هند، مالزی، سنگاپور، اردن و فیلیپین خواهیم توانست گوی سبقت را بگیریم. علاوه بر این، وقتی سطح اشتغال در بحث‌های تخصصی و فوق تخصصی افزایش یابد، از فرار مغزها می‌توان جلوگیری کرد. تصور می‌کنم تا کنون به این موضوع، توجه درخور و لازم نشده است.

زارع‌پور ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی کرده‌ایم تا دوماه آینده، نخستین سایت گردشگری سلامت را راه‌اندازی کنیم که قرارداد آن چند روز پیش با یک شرکت بسته شد. قرار است در این سایت نام تمام مراکز درمانی، ‌بیماری‌هایی که در این مراکز معالجه می‌شوند، پزشکان،‌ هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز دیدنی و تفریحی، مراکز طب‌های سنتی و گیاهی ارائه شود.

او اظهار کرد: جلسه‌ای با معاون درمان استان فارس با هدف دادن مجوز به تعدادی از پزشکان و افراد حرفه‌یی در بحث گردشگری درمانی برای انجام کار تخصصی برگزار شد. در این‌باره، چند متقاضی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس بیان کرد: ضعف ما و نبود اطلاع‌رسانی، صحیح است. در حالی که داشتن یک سایت اطلاع‌رسانی در این حوزه و ارائه‌ی اطلاعات لازم، در جذب و ترغیب گردشگران سلامت برای سفر به این منطقه مفید خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر راه‌اندازی این سایت، تلاش می‌کنیم به برخی افراد مجوز دهیم تا از طریق ایجاد مراکزی در کشورهایی مانند قطر، کویت، بحرین، عمان، ‌مصر، یمن، لبنان، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان، افغانستان و چند کشور اروپایی و آمریکایی به‌شکل منطقی در این حوزه فعالیت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha