مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مقداری طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد. طالبی یکی از بهترین میوه‌ها برای حفظ سلامت قلب است.

مصرف طالبی از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می‌کند
سلامت نیوز: اغلب بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی روزانه چندین دارو مصرف می‌کنند که موجب دفع پتاسیم از بدنشان می‌شود و چون کمبود این ماده مغذی می‌تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی با منبع پتاسیم برای این بیماران ضروری است.

دکتر تینا سلیمی متخصص قلب و عروق در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: میوه‌هایی که پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می‌کنند و در صورت بروز از شدت آن می‌کاهند.

وی تصریح کرد: کلسترول، فشار خون و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری‌های قلبی هستند. مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مقداری طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد. طالبی یکی از بهترین میوه‌ها برای حفظ سلامت قلب است.

دکتر سلیمی در ادامه افزود: ویتامین C بالایی که در طالبی وجود دارد به همراه بتاکاروتن، احتمال بروز سرطان‌هایی نظیر سرطان ریه، سینه، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد کاهش می‌دهد. این دو ماده مغذی با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند از فعالیت تخریبی رایکال‌های آزاد جلوگیری کرده و مانع تشکیل غدد سرطانی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha