متخصص ژنتیک گفت: استفاده از کود شیمیایی و دستکاری‌های ژنتیکی بر روی سبزی و میوه‌ها منجر به تولید محصولاتی مضر و سرطان‌زا خواهد شد.

خطر استفاده از محصولات تراریخته

سلامت نیوز: متخصص ژنتیک گفت: استفاده از کود شیمیایی و دستکاری‌های ژنتیکی بر روی سبزی و میوه‌ها منجر به تولید محصولاتی مضر و سرطان‌زا خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، داریوش فرهود در گفت‌وگو با فارس در خصوص زمان مناسب برای انجام سونوگرافی بارداری گفت: مهم‌ترین زمان‌ برای انجام سونوگرافی سه ماهه اول بارداری، هفته پانزدهم، آخر هفته هجدهم و هفته بیست و دوم بارداری است.

وی افزود: باید دانست انجام سونوگرافی در هفته هجدهم بسیار حائز اهمیت است، به دلیل این که فقط تا هفته نوزدهم بارداری در صورت وجود بیماری خاص در نوزاد می‌توان سقط جنین انجام داد و بعد از گذشت هفته نوزدهم بارداری، قانون و شرع اجازه سقط جنین را به پزشک و خانواده نمی‌دهد.

عضو پیوسته و دائمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران در  خصوص خطرات سونوگرافی گفت: در سونوگرافی برعکس رادیولوژی، اشعه‌‌ای به بدن مادر منتقل نمی‌شود و تشخیص توسط امواج صوتی صورت می‌گیرد که به همین دلیل خطر جدی برای نوزاد و مادر ایجاد نمی‌شود، اما لازم است از سالم بودن دستگاه‌ها و استاندارد بودن آنها اطمینان خاطر داشته باشیم. چون دستگاه‌های معیوب و غیراستاندارد احتمال بروز کم‌شنوایی را در کودک افزایش می‌دهد.

وی در خصوص استفاده از محصولات تراریخته توضیح داد: استفاده از هرگونه کود و مواد شیمیایی و دستکاری‌های ژنتیکی که به دلیل افزایش کیفیت بر روی محصولاتی مانند میوه‌ها و سبزیجات انجام می‌شود به نوع خود مضر است و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان را افزایش دهد.

این متخصص ژنتیک اظهار کرد: تمام دستکاری‌های ژنتیکی می‌تواند منجر به تولید محصولی مضر و سرطان‌زا شود و جالب است بدانیم در سایر کشورها محصولات ارگانیک با قیمت بیشتری نسبت به محصولات تراریخته به فروش می‌رسد که متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی به جامعه، این موضوع در کشور ما برعکس است.

وی در پایان توصیه کرد: استفاده از هرگونه رنگ و عطر در چای و سایر مواد غذایی درصد ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، لذا توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است مردم از مصرف محصولات تراریخته خودداری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha